۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
  • کد خبر: 477060
مشعل گاز در ۵۶۶ روستای ایلام روشن است

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۵۶۶ روستای ایلام از نعمت گاز بهره‌مند هستند، گفت: طرح گازرسانی به ۲۰ روستا نیز در حال اجراست.

به گزارش شانا به نقل از شرکت گاز استان ایلام، محمود کشاورز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: این شرکت از ابتدای امسال تاکنون طرح گازرسانی به ۲۰ روستا را در حال اجرا دارد که در هفته دولت و دهه فجر تکمیل می‌شوند و ۳۲ واحد تولیدی و صنعتی در اقصی نقاط استان نیز گازرسانی شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای آغاز گازرسانی به مناطق شهری و روستایی استان تاکنون ۵ هزار و ۸۱۲ کیلومتر خطوط انتقال، تغذیه و شبکه توزیع اجرا شده است، افزود: در این مدت ۱۲۳ هزار و ۶۷۸ انشعاب نصب و ۲۰۸ هزار و ۸۹۳  اشتراک‌پذیری انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: اکنون همه شهرها و ۵۶۶ روستای استان گازرسانی شده‌اند و ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان از گاز طبیعی برخوردارند.

کشاورز ادامه داد: از ابتدای آغاز گازرسانی به مناطق مختلف استان تاکنون ۱۲ شهرک صنعتی از نعمت گاز بهره‌مند شدند و گازرسانی به ۲۴ جایگاه سی‌ان‌جی، ۱۲ شهرک صنعتی، نصب ۲۸۶ ایستگاه تقلیل فشار و گازرسانی به هزار و ۲۹۷ واحد تولیدی و صنعتی از دیگر اقدام‌های این شرکت بوده است.

وی با بیان اینکه رعایت نکات و الزام‌های ایمنی در مصرف گاز برای مشترکان در همه طول سال الزامی است، تأکید کرد: اهالی رسانه‌ شامل صدا و سیما، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری، رسانه‌های سراسری و محلی و فضای مجازی می‌توانند با انتشار پیام‌های پیشگیرانه و کلیپ‌های صوتی و تصویری از حوادث گازی در سطح استان جلوگیری کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه عوامل کاهش‌دهنده حوادث در اختیار شرکت‌های گاز استانی نیست، تصریح کرد: شرایط اقتصادی جامعه، تعهد و مسئولیت‌پذیری سازندگان ابنیه در کیفیت ساخت‌وساز، نبود الزام بازرسی از سوی ناظران سازمان نظام مهندسی از سیستم لوله‌کشی گاز حین خرید، فروش و اجاره اماکن، فرهنگ عمومی و آگاهی شهروندان و مصرف‌کنندگان گاز طبیعی در توجه نکردن به توصیه‌های ایمنی از جمله عوامل مهم در بروز حوادث ناشی از گاز هستند.

کشاورز همچنین از کلنگ‌زنی ایستگاه سی‌جی‌اس دوم ایلام در هفته دولت خبر داد و گفت: این ایستگاه به‌منظور تأمین گاز پایدار شهر ایلام و انجام پدافند غیرعامل برای مواقع بحرانی و اضطراری و به‌دلیل جلوگیری از قطع گاز کلنگ‌زنی خواهد شد که برای اجرای آن ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه می‌شود.

کد خبر 477060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =