پخش مستند «زندگی روی آب» روایت تلاش کارکنان پارس جنوبی

مجموعه مستند سه قسمتی «زندگی روی آب» به تهیه‌کنندگی سعید صفار و کارگردانی علی تک‌روستا و به همت روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس از شبکه مستند پخش می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، علی تک‌روستا درباره سوژه این مستند گفت: این مجموعه پرتره سه نفر از مهندسان و کارکنان سکوهای گازی پارس جنوبی است. ما در گفت‌وگو با این شخصیت‌ها به توان مهندسان ایرانی در شرایط تحریم، مشکل‌های دوری از خانواده روی سکوها و ایجاد چالش‌ها و شرایط بحرانی و سخت‌ کاری می‌پردازیم.

وی افزود: انگیزه‌ام از تولید این مستند به تصویر کشیدن تلاش کارکنان سکوهای گازی پارس جنوبی است. آنها با تمام مشکل‌ها از قبیل دوری از خانواده در تلاشند مردم با مشکل قطعی گاز مواجه نباشند و شرایط کار با وجود گازهای سمی روی سکوهای گازی نیز مخاطره‌های زیادی را برای آنها به‌وجود می‌آورد، اما آنها به‌دلیل عشقی که به ایران دارند مصمم کار خود را ادامه می‌دهند.

کارگردان زندگی روی آب اظهار کرد: قرار گیری این سکوها در مرزهای آبی ایران و قطر در خلیج فارس، می‌تواند مکانی جذاب برای مخاطب باشد، این مستند کاملاً تولیدی است و از هیچ آرشیوی در آن استفاده نشده است.

تک‌روستا درباره روند تولید این مجموعه گفت: تولید این مستند از بهمن‌ماه ۱۴۰۱ آغاز شده و سه ماه مراحل تولید آن طول کشیده است. این مستند از روز یکشنبه (۲۹ تیرماه) ساعت ۲۰ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

کد خبر 477175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =