توسعه همکاری پژوهشی بین شرکت نفت و گاز اروندان و دانشگاه صنعت نفت

نشست مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان و سرپرست دانشگاه صنعت نفت به‌منظور توسعه همکاری علمی و پژوهشی برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز اروندان، عبدالله عذاری‌اهوازی، مدیرعامل این شرکت در نشست مشترک با محمد چاردولی، سرپرست دانشگاه صنعت نفت در روز دوشنبه (۲۳ مردادماه) گفت: این شرکت پارسال با دانشگاه صنعت نفت دو قرارداد امضا کرد که امیدواریم با تسریع در امور، تحقق اهداف آنها را به‌زودی از سمت این دانشگاه شاهد باشیم.

وی با تأکید بر ارتقای رابطه و هم‌افزایی صنعت و دانشگاه در زمینه خودکفایی و توسعه کشور افزود: نقش این دانشگاه به‌عنوان موتور محرکه صنعت نفت بی‌بدیل است و اگر از این جایگاه فاصله دارد، باید به آن بازگردد و ارتباط صنعت و دانشگاه باید دو طرفه باشد تا شاهد رشد و شکوفایی باشیم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با اشاره به غافل شدن از جایگاه این دانشگاه و بی‌مهری‌های دولت پیشین اظهار کرد: رفع چالش‌های جذب دانشجویان نخبه در صنعت نفت و بالا بردن انگیزش برای ورود به این دانشگاه مهم که دوران شکوفایی را در تاریخ نفت کشور رقم زده بود، مهم است.

عذاری‌اهوازی به بهره‌گیری از کادر مجرب این دانشگاه به‌منظور آموزش کارکنان رسمی و ارکان ثالث شرکت نفت و گاز اروندان و برگزاری دوره‌های تخصصی تأکید کرد.

در ادامه این نشست سرپرست دانشگاه صنعت نفت با اشاره به ظرفیت‌های علمی این مجموعه اظهار کرد: این دانشگاه آمادگی دارد با ظرفیت‌های استادان برجسته و دانشجویان نخبه و مستعد خود در زمینه‌های آزمایشگاهی، شیمیایی، برگزاری دوره‌های تخصصی و پروژه‌های مختلف پژوهشی، زمینه‌های تازه همکاری را با شرکت نفت و گاز اروندان باز کند.

چاردولی ضمن ابراز پایبندی به توافق‌ها و قراردادهای قبلی، بر تسریع در پیگیری آنها تا حصول نتیجه تأکید کرد.

در پایان این نشست عیسی نویری، رئیس پژوهش و توسعه شرکت نفت و گاز اروندان، درباره نیازهای پژوهشی این شرکت و توافق‌های قبلی و برنامه‌های آتی گزارشی جامع ارائه کرد و گفت: برگزاری همایش‌ها مشترک علمی، بررسی چالش‌های تولید، نحوه برداشت از مخازن، انجام تحقیقات پژوهشی، آموزش کارکنان و برگزاری اردوی راهیان پیشرفت به‌منظور آشنایی استادان و دانشجویان دانشگاه صنعت نفت از دستاوردها و پیشرفت‌های انجام‌شده در این شرکت است که می‌تواند به‌عنوان یک نقشه راه تحقق اهداف مشترک را میسر کند.

کد خبر 477238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =