پژوهش، نیروی محرک توسعه و رسیدن به خودکفایی است

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز اروندان با اشاره به نقش پژوهش در توسعه همه‌جانبه پایدار، اظهار کرد: بی‌شک پژوهش نیروی محرک توسعه در همه حوزه‌هاست و به جرأت می‌توان گفت در هر صنعتی حرکت به سمت خودکفایی جز با تلاش در راه پژوهش و فناوری حاصل نمی‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز اروندان، عبدالله عذاری اهوازی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته پژوهش و فناوری اظهار کرد: پژوهش، فناوری و نوآوری تلاشی نظامند برای گسترش مرزهای علم و دانش و ضامن تولید ثروت و اقتدار ملی است.

وی تصریح کرد: شرکت نفت وگاز اروندان برای تحقق اهداف پژوهشی توانسته با به‌کارگیری همه ظرفیت‌های داخلی خودکفایی و شکوفایی نفت و گاز و با در نظر گرفتن کل اجزای زیست‌بوم فناوری و نوآوری با هدف تحقق شعارهای سالیان گذشته و همسو با سیاست‌های کلان کشور و صنعت نفت گام بردارد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان ادامه داد: این شرکت هم‌اکنون انجام پروژه‌های پژوهشی کاربردی، پایلوت‌های فناورانه، بومی‌سازی و ساخت داخل تجهیزات مرتبط با فعالیت‌های تخصصی را سرلوحه کار خود قرار داده و در این زمینه با تعریف و راه‌اندازی «کارگروه‌های تولید بار اول و ساخت داخل» و «کارگروه افزایش تولید دانش‌بنیان» به بررسی و شناخت نیازهای راهبردی خود و رصد فناوری‌های متناسب در حوزه وظایف خویش پرداخته است.

عذاری اهوازی ضمن گرامیداشت هفته پژوهش و یاد و نام همه دانشمندان شهید این حوزه، از تلاش همه همکاران قدردانی کرد و سلامتی، سعادت و سربلندی یکایک دلسوزان و خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از خداوند متعال خواستار شد.

کد خبر 634553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =