آزمایش میدانی شبیه‌ساز برد کنترل شیرهای برقی MOV در تلمبه‌خانه غرب کارون

آزمایش میدانی شبیه‌ساز برد کنترل شیرهای برقی MOV در تلمبه‌خانه غرب کارون انجام شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز اروندان، آزمایش میدانی برد و شبیه‌ساز برد کنترل شیرهای برقی MOV در تلمبه‌خانه غرب کارون روز سه‌شنبه (۲۱ آذرماه)، به مناسبت گرامیداشت هفته ملی پژوهش در نشستی با حضور مدیرعامل این شرکت انجام شد و از دو نفر از کارکنان این منطقه عملیاتی که مبادرت به ساخت این تجهیز کرده بودند، تجلیل شد.

عبدالله عذاری‌اهوازی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان، ضمن گرامیداشت آغاز هفته ملی پژوهش و فناوری گفت: روحیه حل مسائل با خلق نوآوری، پژوهش و دانش معیار بسیار ارزشمندی است که در کارکنان جوان شرکت نفت و گاز اروندان به‌عنوان خطوط مقدم تولید وجود دارد. این حرکت هم از آن رو  که نیاز حال این منطقه عملیاتی بوده و به‌دلیل تحریم‌ها قابل تأمین نبود و هم از این وجه که خودجوش آغاز شده و بدون چشم‌داشتی به نتیجه رسیده بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی این مسئولیت‌پذیری و اقدام فعالانه و نوآورانه در حل مشکلات به دست خود کارکنان این شرکت را الگویی بازر دانست و افزود: بیش از پیش این روحیه کاری باید در سطح صنعت نفت ترویج داده شود و بدون شک همت، دانش و ابتکارات این سرمایه‌های عظیم انسانی و جوان گره‌گشای بسیاری از تنگناهای تولید خواهد بود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با ابراز حمایت همه‌جانبه از فعالیت‌های پژوهشی در رفع نیازهای جاری، تصریح کرد: هر یک از کارکنان شرکت در هر زمینه طرح و ایده نوآورانه ارائه کند بی‌شک مورد حمایت قرار خواهد گرفت و مشوق‌های خوبی برای حمایت از اقدام‌های فناورانه لحاظ می‌شود، و همواره جسارت و اطمینان میدان دادن به ظرفیت‌های علمی و عملیاتی موجود در سطح مدیریت شرکت ملی نفت ایران وجود دارد.

عیسی نویری، رئیس پژوهش و فناوری شرکت نفت و گاز اروندان نیز با اشاره به پایش مستمر نیازها و اقدام‌های پژوهشی این شرکت بیان کرد: طرح‌های متعدد و متنوع فناورمحور در مناطق مختلف شرکت نفت و گاز اروندان طی دو سال گذشته به سرانجام رسیده است، که امروز به مناسبت آغاز هغته ملی پژوهش این مورد ساخت داخل برد و شبیه‌ساز برد کنترل شیرهای برقی MOV  به‌واسطه ویژگی‌هایی همچون مسئله‌محور بودن طرح، ساخته شدن از سوی خود کارکنان شرکت و مسیر خوبی که از کمیته فنی بازرگانی پیش رفته شد، همچنین صرفه‌جویی اقتصادی خوبی که به‌دنبال داشت، برای معرفی انتخاب شد.

وی با قدردانی از حمایت‌های مدیرعامل شرکت در تحقق ایده‌های فناورمحور افزود: در موضوعات ساخت داخل که همراه با نوآوری جدیدی هستند مانند این طرح، ثبت اختراع و پتنت و حمایت از مالکیت معنوی دست‌اندرکاران نیز به‌عنوان یک حرکت تشویقی دنبال خواهد شد.

محمد عبیاتی، مدیر تلمبه‌خانه غرب کارون در اهمیت این دستاورد اضافه کرد: در تلمبه‌خانه غرب کارون ۵۲ عدد شیر برقی MOV مستقر است که جایگزین کردن برد کنترل‌های معیوب از شرکت فرانسوی سازنده به‌دلیل تحریم‌ها ممکن نبود که این مهم از طریق ساخت داخل از سوی کارکنان انجام شد. برای اطمینان و ایمنی پیش از استقرار این برد اقدام به ساخت شبیه‌ساز این بردها شد تا پس از دریافت خروجی‌های مختلف و صحت‌سنجی مورد استفاده قرار گیرند.

در ادامه دو نفر از کارکنان پژوهشگر و سازنده تجیهز نام برده؛ بهروز جهانگیری بابادی و امید قاسمی به تشریح فرآیند و عملکرد بُرد ساخته‌شده و انجام آزمایش‌های میدانی در شبیه‌ساز ویژه ساخته‌شده پرداختند.

کد خبر 634554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =