برد و شبیه‌ساز برد کنترل شیرهای برقی تلمبه‌خانه غرب کارون رونمایی شد

برد و شبیه‌ساز برد کنترل شیرهای برقی MOV تلمبه‌خانه غرب کارون با حضورر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در نخستین روز رویداد پتروتک رونمایی شد.  

به گزارش خبرنگار شانا، محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و عبدالله عذاری‌اهوازی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان به همراه جمعی از مدیران ارشد صنعت نفت روز سه‌شنبه (۲۸ آذرماه) در نخستین روز رویداد پتروتک از دستاورد دو نفر از کارکنان پژوهشگر و مخترع شرکت نفت و گاز اروندان با عنوان برد و شبیه‌ساز برد کنترل شیرهای برقی MOV رونمایی کردند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در این رونمایی اظهار کرد: روحیه حل مسائل با خلق نوآوری، پژوهش و دانش، معیار بسیار ارزشمندی است که در کارکنان جوان و سخت‌کوش شرکت نفت و گاز اروندان به‌عنوان خطوط مقدم تولید وجود دارد و بی‌شک چنین اقدام‌هایی به خلق ارزش و نتایج ارزشمند منجر خواهد شد.

عذاری‌اهوازی درباره اهمیت این دستاورد گفت: در تلمبه‌خانه غرب کارون ۵۲ عدد شیر برقی MOV مستقر است که جایگزین کردن برد کنترل‌های معیوب از شرکت فرانسوی سازنده به‌دلیل تحریم‌ها ممکن نبود که این مهم از طریق ساخت داخل و توسط دو نفر از کارکنان مخترع، آقایان بهروز جهانگیری بابادی و امید قاسمی انجام شد و برای ایجاد اطمینان و ایمنی قبل از استقرار این برد، ساخت شبیه‌ساز این بردها انجام و بعد از دریافت خروجی‌های مختلف و صحت‌سنجی استفاده شد.

در ادامه محمد عبیاتی، مدیر تلمبه‌خانه غرب کارون به تشریح کاربرد و فرآیند منجر به ساخت این تجهیز پرداخت و با اشاره به مسئولیت‌پذیری و اقدام فعالانه و نوآورانه کارکنان این شرکت در حل مشکل‌ها افزود: بیش از پیش این روحیه کاری باید در سطح صنعت نفت ترویج شود و بدون شک همت، دانش و ابتکار این سرمایه‌های عظیم انسانی و جوان گره‌گشای بسیاری از تنگناهای تولید خواهد بود.

بر پایه این گزارش، از مشخصات و قابلیت‌های برد و شبیه‌ساز برد می‌توان به شبیه‌سازی همه سیگنال‌های ورودی و خروجی، عیب‌یابی سریع، آزمایش بردهای تعمیری، کاربردهای آموزشی و ارزیابی و آزمایش بردهای تأمین‌شده، فرمان ورودی به‌صورت local و remote، فرمان خروجی جهت چپگرد و راستگرد الکتروموتور، سیستم الکترونیک آنالوگ با قابلیت اطمینان بسیار بالا، ارسال سیگنال‌ها به اتاق کنترل و... اشاره کرد.

کد خبر 634840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =