بهره‌گیری از توان دانش‌بنیان‌ها برای ساخت دستگاه‌های فرآورش سیار نفت

مدیرعامل شرکت متن تصریح کرد: برای رفع یکی از چالش‌های کنونی صنعت نفت به‌منظور افزایش تولید نفت که کمبود دستگاه‌های فرآورش سیار نفت است می‌توان از توان دانش‌بنیان‌ها برای تحول در زمینه ساخت این تجهیز مهم بهره گرفت.

به گزارش خبرنگار شانا، ابوذر شریفی امروز (سه‌شنبه، ۲۸ آذرماه) در نشست تخصصی چالش‌های فناورانه شرکت ملی نفت ایران در حاشیه روز نخست دومین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری و افزایش تولید دانش‌بنیان در زنجیره ارزش صنعت نفت (پتروتِک) اظهار کرد: هم‌اکنون پنج قرارداد در قالب الگوی تازه قراردادهای نفتی ایران با شرکت‌های داخلی برای توسعه میدان‌های نفتی شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) در جریان است که در قالب این قراردادها تعداد زیادی تجهیز از داخل کشور تأمین می‌شود. 

وی با بیان این پروژه‌های اصلی شرکت متن در استان خوزستان و منطقه غرب کارون قرار دارند، اظهار کرد: هم‌اکنون در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان کشور ما بیشتر از هر موردی نیازمند زیرساخت‌ها برای استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم. 

مدیرعامل شرکت متن با تأکید بر اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه هر تجهیز ویژه نیاز به یک آزمایشگاه مرجع دارند، گفت: در اجرای پروژه خط لوله انتقال نفت گوره-جاسک ۸۰۰ میلیون دلار کالای بار اول با حمایت شرکت متن استفاده شده است. 

شریفی با تأکید بر اینکه معضلات فناورانه شرکت ملی نفت از جنس حکمرانی است، افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان باید بتوانند با مجوزهای لازم پس از تأمین نیازهای بازارهای داخلی محصولات خود را صادر کنند. 

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۵۰ درصد از دکل‌های حفاری کشور برای تعمیرات چاه‌های نفت و گاز فعال هستند، ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با ارائه راهکارهای فناورانه مدت زمان این تعمیرات را کاهش دهند.

مدیرعامل شرکت متن تصریح کرد: یکی از چالش‌های کنونی صنعت نفت برای افزایش تولید نفت کمبود محسوس دستگاه‌های فرآورش سیار نفت (MOT) است که به نظر می‌رسد شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند برای تحول در زمینه ساخت این تجهیز مهم به صنعت نفت کمکی شایان کنند.

کد خبر 634830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =