انتقال پایدار گاز به نیروگاه‌های جنوب کشور در گرمای بیش از ۵۰ درجه

سرپرست منطقه ۶ عملیات انتقال گاز در بازدید از ایستگاه تقویت فشار گاز آبشیرین با اشاره به گرمای بالای ۵۰ درجه در تابستان، از پایداری انتقال گاز به نیروگاه‌های جنوب و جنوب شرق کشور خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، رضا رفیعی در این بازدید از زحمات شبانه‌روزی کارکنان این منطقه در هوای شرجی و با گرمای بالا قدردانی کرد و گفت: اکنون با تلاش‌های انجام‌شده شاهد پایداری جریان گاز به نیروگاه‌ها و صنایع هستیم که در فصل تابستان اهمیت بالایی دارد.

وی افزود: بیشترین گاز انتقالی از منطقه ۶ عملیات به مصارف صنعتی و نیروگاهی منتقل می‌شود که نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و تلاش کارکنان است و خوشبختانه با تعهد و تخصص کارکنان این منطقه، تاکنون هیچ‌ وقفه‌ای در انتقال گاز به‌وجود نیامده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در نخستین نشست کارگروهه هماهنگی منطقه که در تأسیسات آب شیرین برگزار شد، ادامه داد: پس از زلزله شدید در آبان‌ماه سال ۱۴۰۰ خسارت‌هایی به ایستگاه وارد شد که با تلاش و ازخودگذشتگی کارکنان در مدت زمان دوهفته ایستگاه دوباره در سرویس قرار گرفت که جای تقدیر و تشکر دارد.

سرپرست منطقه ۶ عملیات انتقال گازبه رفع چالش‌های موجود در ایستگاه تقویت فشار گاز آبشیرین تأکید کرد و افزود: حضور همه مسئولان منطقه در این بازدید، اهمیت لزوم تسریع در تغییر وضع کاری و عملیاتی همکاران ایستگاه را نشان می‌دهد.

رفیعی تصریح کرد: تعهد همکاران برای نگهداری و بهره‌برداری از تأسیسات آبشیرین در شرایط کنونی ایستگاه، با گرمای طاقت‌فرسای حدود ۵۰ درجه تابستان با توجه به لزوم تأمین گاز نیروگاه‌های برق و پایداری شبکه گاز خانگی کشور در سرمای زمستان جز با روحیه جهادی امکان‌پذیر نیست و امیدوارم بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به بازسازی ایستگاه و ایجاد شرایط بهتر عمل کنیم.

کد خبر 477243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =