گازرسانی به پتروشیمی گچساران و ۲ نیروگاه با تکمیل خط لوله گاز «بهبهان - گچساران»

مجری طرح خط لوله گاز نهم سراسری اعلام کرد که با تکمیل خط لوله گاز ۲۰ اینچ بهبهان - گچساران، گاز طبیعی به پتروشیمی گچساران و دو نیروگاه منطقه می‌رسد.

به گزارش شانا، بیژن گرجیان در بازدید رضا نوشادی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از خط لوله گاز ۲۰ اینچ بهبهان - گچساران که با هدف آگاهی از روند پیشرفت فیزیکی فعالیت‌ها انجام شد، گفت: این خط لوله گاز ۶۲ کیلومتری به لحاظ نقش‌آفرینی در گازرسانی به پتروشیمی گچساران، نیروگاه بهبهان و نیروگاه در حال ساخت گچساران اهمیت بالایی در مجموعه وزارت نفت دارد.

وی تصریح کرد: به‌دنبال تأسیس پالایشگاه بیدبلند در سال ۱۳۴۹، یک خط لوله گاز ۱۶ اینچ نیز برای گازرسانی به شیراز احداث شد که اکنون فرسوده است و نیاز به تعویض دارد، پروژه خط لوله ۳۰ اینج بیدبلند به بهبهان و در ادامه آن پروژه ۲۰ اینچ بهبهان به گچساران با این هدف تعریف شد که نیاز صنایع و دیگر مصرف‌کننده‌های  خط ۱۶ اینچ قدیم به تدریج از سوی خط لوله جدید تأمین گاز شوند. 

مجری طرح خط لوله گاز نهم سراسری بیان کرد: بنابراین گاز مورد نیاز پتروشیمی گچساران، نیروگاه در حال احداث و دیگر صنایع موجود یا آینده منطقه و شهرها و روستاهای مسیر از محل انشعاب‌های حاصل از اجرای پروژه بهبهان - گچساران تأمین خواهد شد.

گرجیان یکی از چالش‌های عمده تکمیل این پروژه را توپوگرافی سخت و دشوار بخش‌هایی از مسیر دانست و ادامه داد: جابه‌جا نشدن خاک و مصالح حاصل از حفاری با روش متداول استفاده از کمپرسی برای این منظور در ترانشه‌های دو طرفه امکان‌پذیر نبود، از این رو انجام روش کنونی برای استفاده از چند بیل مکانیکی و بولدوزر برای انتقال آن به‌ فاصله نسبتاً دور در برآوردهای مهندسی به‌خوبی دیده نشده بود.

بر اساس این گزارش، در این بازدید مقرر شد همکاران مجرب برآوردهای مهندسی در همکاری با کارکنان این طرح با رفع مشکل یادشده، متولیان پروژه را در تحقق اهداف آن یاری کنند.

کد خبر 477245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =