تعدی به نفتکش‌های حامل نفت ایران مصداق بارز دزدی دریایی است

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره خبر تخلیه نفت ایران در تگزاس گفت: اقدام‌هایی همچون تعدی به نفتکش‌های حامل نفت ایران مصداق بارز دزدی دریایی به شمار می‌آید.

به گزارش شانا، ناصر کنعانی امروز (دوشنبه، ۳۰ مردادماه) در نشست خبری درباره مطالبات ایران از کره‌ جنوبی اظهار کرد: توافق‌ها و مذاکرات لازم با طرف کره‌ای شکل گرفت. دولت از احقاق حقوق ملت ایران کوتاهی نکرده و نخواهد کرد و این موضوع را همچنان به‌صورت جدی پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: این آزادسازی اموال و دارایی‌های ایران در حالی است که آمریکا با اعمال تحریم‌های یکجانبه تلاش بر مسدودسازی اموال و دارایی‌های ایران داشته، اما با تلاش دیپلماتیک و حقوقی خوبی که انجام دادیم آمریکا را مجبور به تمکین از توجه به حقوق ایران کردیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره سفر رئیس‌جمهوری ایران به آفریقای جنوبی و حضور در نشست سران بریکس تصریح کرد: در این ارتباط نهاد ریاست جمهوری جزییات سفر را توضیح خواهد داد. موضوع همکاری با بریکس و عضویت در آن برای ایران حائز اهمیت است و مشارکت رئیس‌جمهوری در چارچوب موضوع هدف‌گذاری‌شده انجام می‌شود.  

کنعانی درباره خبر تخلیه نفت ایران در تگزاس گفت: من نیز چنین خبری را در رسانه‌ها دیدم و اطلاعات تأییدشده‌ای ندارم. یک اصل کلی وجود دارد و دوران بزن در رو تمام شده و ایران نسبت به هرگونه تعرض به حقوق ملت ایران دست بسته نخواهد ماند و دست تعرض کنندگان را کوتاه خواهد کرد.

وی افزود: حتماً آنهایی که نسبت به انجام چنین اقدام‌هایی برنامه‌هایی در سر دارند به سوابق عملکرد ایران در موارد مشابه توجه کنند. اقدام‌هایی دایر بر تعدی به نفتکش‌های حامل نفت ایران مصداق بارز دزدی دریایی به حساب می‌آید.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار کرد: اهمیت حیاتی حوزه خلیج فارس و تنگه هرمز برای امنیت ایران کاملاً روشن است، از این رو نیروی دریایی ایران با توانمندی‌ و دقت با هرگونه اقدام غیرقانونی برخورد حرفه‌ای و قانونی خواهد داشت.

کد خبر 477302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =