بازگشت رونق به صنایع تکمیلی پتروشیمی در دولت سیزدهم/ عرضه اعتباری ۳۵ هزار میلیارد تومان محصول

شرکت‌های پتروشیمی از دی‌ماه پارسال تا پایان تیرماه امسال حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان عرضه اعتباری را با هدف حمایت از صنایع تکمیلی محقق کردند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، راهبرد اجرای عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی به‌منظور تأمین سرمایه در گردش واحدهای صنایع تکمیلی، همچنین احیای واحدهای تولیدی راکد و زیر ظرفیت به‌دلیل کمبود نقدینگی و اشتغال‌زایی و حفظ اشتغال موجود از سیاست‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی در دولت سیزدهم است.

بر اساس این گزارش، عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی از دی‌ماه پارسال آغاز شد و تاکنون روند رو به رشدی را رقم زده است، به‌طوری‌ که اسفندماه سال گذشته بیش از ۴ هزار میلیارد تومان عرضه اعتباری در بورس انجام شد. این رقم دی و بهمن سال ۱۴۰۱ به‌ترتیب ۴ و ۵.۷ همت بود.

روند افزایشی عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی امسال و با تثبیت نرخ ۲۸۵۰۰ تومانی برای قیمت محصولات پتروشیمی تداوم یافته، به‌طوری‌ که در فروردین‌ماه ۳.۳ همت، اردیبهشت‌ماه ۵.۶ همت، خردادماه ۵.۸ همت و سرانجام تیرماه با ثبت رکورد تازه‌ای ۶ همت عرضه اعتباری از سوی شرکت‌های پتروشیمی انجام شده است.

بر اساس این گزارش، پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آتی روند عرضه‌های اعتباری افزایش ‌یابد و شرکت‌های پتروشیمی همسو با راهبرد تکمیل زنجیره ارزش تلاش دارند نیاز صنایع تکمیلی را تأمین کنند.

کد خبر 477305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =