۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹
  • کد خبر: 477416
قیمت نفت کاهش یافت

قیمت نفت روز چهارشنبه (یکم شهریورماه) به‌دلیل نگرانی‌ها درباره داده‌های احتمالی مربوط به افت تولید و بالا رفتن نرخ بهره در آمریکا کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نگرانی معامله‌گران در آستانه انتشار داده‌های احتمالی مربوط به کاهش تولید و همچنین نشست سالانه جکسون هول محل مذاکره بانک‌های مرکزی از جمله بانک مرکزی آمریکا درباره نرخ بهره سبب شد تا قیمت‌های نفت روز چهارشنبه (یکم شهریورماه) کاهش یابند.

بهای نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز چهارشنبه ساعت ۷ و ۳۸ دقیقه به وقت گرینویچ با ۵۱ سنت کاهش به ۸۳ دلار و ۵۲ سنت برای هر بشکه رسید.

این در حالی است که نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز روز چهارشنبه با ۴۹ سنت کاهش با قیمت ۷۹ دلار و ۱۵ سنت برای هر بشکه معامله شد.

بازارهای جهان منتظر سرنخ‌هایی در رابطه با نرخ بهره‌ای هستند که قرار است مقام‌های بانک فدرال رزرو و سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا، بانک انگلستان و بانک ژاپن اواخر این هفته در نشست سالانه جکسون هول در وایومینگ درباره آن مذاکره کنند.

هیرویوکی کیکوکاوا، رئیس شرکت ان‌اس تریدینگ، یکی از واحدهای شرکت مالی نیسان سکیوریتیز، گفت: سرمایه‌گذاران پیش از نشست جکسون هول تمایلی به اتخاذ موضع مهمی ندارند زیرا می‌خواهند سرنخ‌هایی از اقدام بعدی بانک فدرال رزرو آمریکا پیدا کنند.

ژاپن اوایل روز چهارشنبه ازکاهش فعالیت کارخانه‌های خود برای سومین ماه پیاپی در ماه اوت خبر داد. منطقه اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، بریتانیا و ایالات متحده نیز قرار است اواخر امروز داده‌های مربوط به شاخص مدیران خرید خود را منتشر کنند.

جان ایوانز از شرکت کارگزاری نفت پی‌وی‌ام گفت: آنچه ناظران نفت باید به آن توجه داشته باشند این است که همه پیش‌بینی‌های مربوط به شاخص مدیران خرید تولید آن‌ها کمتر از ۵۰ است، بنابراین همه آنها در محدوده رکود و کسادی قرار دارند و این رقم‌های پایین‌تر از حد انتظار هشدارهایی را درباره کاهش تقاضای نفت به‌دنبال خواهد داشت.

چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان، عامل مهمی برای افزایش تقاضای نفت تا پایان سال جاری به‌شمار می‌رود. اما رشد اقتصادی اندک این کشور بازارها را ناامید کرده است زیرا محرک‌های تضمین‌شده کمتر از انتظارها بوده است که از آن جمله می‌توان به کاهش کمتر از انتظار شاخص مهم وام‌دهی در روز دوشنبه اشاره کرد.

در بخش عرضه نیز اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک‌پلاس) ترجیح داده‌اند که برای شناور نگه داشتن قیمت‌ها، عرضه نفت را محدود کنند. عربستان سعودی از ژوئیه تا سپتامبر تولید خود را یک میلیون بشکه دیگر در روز کاهش داده است. روسیه نیز در نظر دارد صادرات خود را در ماه اوت ۵۰۰۰۰۰ بشکه در روز کاهش دهد.

کد خبر 477416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =