گشایش‌های مطلوبی در فروش نفت طی ۲ سال اخیر حاصل شده است

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: گشایش‌های بسیار مطلوبی در فروش نفت ایران با تکیه بر دانش، تجربه و پیگیری‌های وزیر نفت و مجموعه وزارت نفت حاصل شده است.

مصطفی نخعی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با تأکید بر اینکه وزارت نفت در دولت سیزدهم منشأ اقدام‌های بسیار مهمی بوده است، اظهار کرد: وزارت نفت موضوع دیپلماسی انرژی را چه با کشورهای منطقه و چه کشورهای دیگر با قدرت دنبال می‌کند، در این باره قدردانی می‌کنم از وزیر نفت که زحمات زیادی را در مجموعه وزارت نفت می‌کشند و پیگیری‌های بسیار ارزشمندی را انجام می‌دهند.

وی افزود: گشایش‌های بسیار مطلوبی در فروش نفت ایران با تکیه بر دانش، تجربه و پیگیری‌های وزیر نفت و مجموعه وزارت نفت حاصل شده است، همچنین روند بسیار مطلوبی را در مجموعه وزارت نفت همچون وصول مطالبات و بسیاری دیگر از فعالیت‌ها شاهد هستیم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه دولت سیزدهم فعالیت‌های ارزشمندی برای توسعه دیپلماسی انرژی در پیش گرفته است، تصریح کرد: زمینه‌های همکاری ارزشمندی با توجه به تلاش‌های وزارت نفت میان ایران و برخی کشورهای آمریکای لاتین و دیگر کشورها شکل گرفته است که این شرایط بر بی‌اثر کردن تحریم‌ها و افزایش ارزآوری تأثیر فراوانی خواهد داشت.

نخعی اظهار کرد: با ارائه خدمات فنی و مهندسی ایران به پالایشگاه‌های دیگر کشورها و صدور فرآورده‌های نفتی به آنها، اثرگذاری بسیار قدرتمندی میان کشورهای منطقه و فضای بین‌الملل خواهیم داشت، همچنین کمک شایانی به اقتصاد کشور می‌شود.

کد خبر 477496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =