بهره‌برداری از طرح‌های گازرسانی استان قم با حضور وزیر دادگستری

طرح‌های گازرسانی استان قم با حضور وزیر دادگستری و جمعی از مقام‌های استانی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، امین‌حسین رحیمی، وزیر دادگستری در آیین بهره‌برداری از طرح‌های گازرسانی به شهرک‌ها و واحدهای صنعتی قم گفت: در دو سال گذشته با وجود افزایش مصرف برق، به‌دلیل افزایش گازرسانی به نیروگاه‌ها، قطعی برق خانگی نداشتیم و این موهبت را مدیون گازرسانی به‌موقع به صنایع کشور هستیم.

احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: روستای امام‌زاده اسماعیل بخش کهک تنها روستای بالای ۲۰ خانوار محروم از گاز است که به‌دلیل فاصله داشتن با میانگین کشوری، گازرسانی به این روستا انجام نشده، اما طبق قول مدیرعامل شرکت گاز استان قم قرار است گازرسانی به این روستا نیز اجرایی شود تا همه روستاهای قم سبز و از گاز بهره‌مند باشند.

وی با بیان اینکه روستای با جمعیت زیر ۲۰ خانوار که گازکشی شده باشد نیز داریم، گفت: امیدواریم روزی بگوییم به همه روستاهای قم گازرسانی شده ‌است.

نماینده قم در مجلس با اشاره به اهمیت توسعه و تقویت زیرساخت‌های مهم و حیاتی مانند گاز برای استان تصریح کرد: با گازرسانی به شهرک‌ها و واحدهای صنعتی قم، بخش مهمی از مراجعه‌های بخش تولید کم خواهد شد.

سیدمحمد آقامیری، استاندار قم هم در سخنانی اظهار کرد: یکی از زیرساخت‌هایی که در حوزه تولید و توسعه صنعت قم می‌تواند کمک شایانی کند، همین افتتاح طرح‌های گازرسانی به شهرک‌های صنعتی این استان است.

وی رضایتمندی مردم را از اولویت‌های استان دانست و افزود: وجود با برکت حضرت معصومه ‌(س)، مسجد جمکران، حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید و علما برای این استان یک فرصت است.

استاندار قم ادامه داد: از همه این فرصت‌ها برای پیشرفت استان استفاده خواهیم کرد، برای همه کسانی که در اقصی نقاط ایران و جهان دوست دارند در قم سرمایه‌گذاری کنند، برنامه‌هایی تدارک می‌بینیم و دستورهای مقدماتی را نیز داده‌ایم.

آقامیری تأکید کرد: ما می‌خواهیم سرمایه‌گذار وقتی وارد استان می‌شود، به هیچ‌وجه سراغ اداره‌ای نرود، در پیچ و خم بوروکراسی‌های اداری قرار نگیرد و ما به‌دنبال آن باشیم مجوزهایی را که یک سرمایه‌گذاری واقعی نیاز دارد بگیریم.

وی در بخشی از سخنان خود با بیان این نکته که راه توسعه‌یافتگی یکصد ساله است، گفت: کشورهای توسعه‌یافته دنیا، یک شبه توسعه یافته نشدند، ژاپن ۷۰ سال طول کشید تا توسعه یابد.

استاندار قم همچنین با اشاره به عملکرد دولتمردان جمهوری اسلامی یادآور شد: پس از گذشت ۴۰ سال، مشکل کمبود آب، برق و گاز را حتی در روستاها نداریم.

آقامیری با بیان اینکه اغلب روستاهای بالای ۲۰ خانوار ما دارای گاز، برق، آب لوله‌کشی، اینترنت و تلفن هستند، گفت: این پیشرفت‌ها از برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی حاصل شده است.

جریان پایدار گاز در شهرک‌های صنعتی قم

مرتضی خوش‌لهجه، مدیرعامل شرکت گاز استان قم هم با بیان اینکه برای تاب‌آوری تأمین گاز استان به‌ویژه شهرک‌های صنعتی باید طرح‌های گازرسانی به‌سرعت احداث و راه‌اندازی می‌شد، تصریح کرد: گازرسانی به مرحله سوم شهرک‌های صنعتی محمودآباد و شکوهیه سال‌ها بلاتکلیف مانده بوده، صنایع استان رنج می‌بردند، سرمایه‌گذاران و صنعتگران نیز برای توسعه، سردرگم بودند.

وی ادامه داد: گاز شهرک‌های صنعتی شکوهیه و محمودآباد که ۸۰ تا ۹۰ درصد صنایع استان در این دو شهرک‌ مستقرند، با گشایش این پروژه پایدار می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم همچنین با اشاره به اینکه فارغ از این طرح‌ها، طرح‌های گازرسانی به منطقه نیزار قم نیز در حال اجراست، ابراز امیدواری کرد: به همت پیمانکاران بومی استان، می‌توانیم در ایام دهه فجر افتتاح آن را جشن بگیریم‌.

خوش‌لهجه با اشاره به تدبیر دولت سیزدهم برای جهش تولید مسکن و اهمیت تأمین گاز مورد نیاز طرح‌های مسکن افزود: گازرسانی به واحدهای احداث‌شده طرح ملی نهضت مسکن در ۵۶۰ هتکاری، ۲۲ هکتاری و ۱۷ هکتاری انجام شده و نیازمند تقویت است.

وی گفت: با راه‌اندازی ایستگاه یادشده، دغدغه تأمین گاز ۵۶۰ هکتاری و توسعه مرحله سوم طرح منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی سلفچگان و شهرهای مسکونی که در آینده احداث خواهند شد، نیز رفع می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم یادآور شد: طرح گازرسانی به واحدها و شهرک‌های صنعتی در مرحله نخست، حدود ۱۰۰‌ مترمکعب بر ساعت انرژی شبکه گاز قم را تأمین و شبکه را به‌صورت رینگ در می‌آورد. در واقع اگر برای یک ایستگاه گاز مشکلی پیش آمد، از ایستگاه دیگر تاب‌آوری داشته باشیم و از منظر پدافند غیرعامل بتوانیم گاز مورد نیاز صنایع را تأمین کنیم.

کد خبر 477624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =