پیشرفت بیش از ۷۵ درصدی پروژه تعمیرات اساسی پالایشگاه ال‌پالیتو

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت با اشاره به پیشرفت بیش از ۷۵ درصدی پروژه فراسرزمینی تعمیرات اساسی پالایشگاه ال‌پالیتو، گفت: بیش از هزار تن کالای دیگر برای ارسال به پروژه آماده است که ظرف ماه‌های آینده ارسال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شانا، فرهاد احمدی در آیین رونمایی از نخستین کمپرسور صادراتی فرآیندی ساخت داخل که صبح امروز (دوشنبه، ششم شهریورماه) هم‌زمان با هفته دولت در محل کارخانه شرکت فراصنعت آسیا (آصا) در شهر قدس برگزار شد، گفت: ۵۵ درصد کالاهای مورد نیاز این پروژه ارسال شده و بقیه نیز به‌دلیل بعد مسافت در حال ارسال است.

وی افزود: بیش از هزار تن کالای دیگر برای ارسال به پروژه آماده است و تا دو، سه ماه آینده به پروژه ارسال خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی و ساختمان نفت ایران همچنین از آمادگی حضور گروه ناظر تعمیرات اساسی این پروژه در این پالایشگاه خبر داد و بیان کرد: منتظر اعلام برنامه تعمیرات اساسی از سوی ونزوئلا هستیم.

احمدی تصریح کرد: شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران بالاترین دانش فنی را در اجرای پروژه‌های پالایشی دارد و طراحی و ساخت این کمپرسور به پیشنهاد تیم فنی مهندسی این پروژه در شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران انجام شد.

وی بیان کرد: این کمپرسور تک‌مرحله‌ای رفت‌وبرگشتی ۶۸۵ پوند در ساعت ظرفیت دارد و تاکنون کمتر در این مسیر کمپرسور قرار داده می‌شد،‌ اما در این مورد خاص، ورودی این کمپرسور ال‌پی‌جی و مایعات است که در شرکت فراصنعت آسیا (آصا) با استاندارد کامل از عهده این طرح برآمدند که می‌تواند در پالایشگاه‌های موجود داخلی نیز به‌کار گرفته شود. این نخستین نمونه بود که دغدغه گازهای مشعل ما را برطرف کرده و پس از این همه گازهای ارسالی به مشعل به کمک این کمپرسور بازیافت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران گفت: همه سختی‌ها را به جان خریدیم تا پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی را به‌عنوان یک کشور فعال در حوزه صدور خدمات فنی و مهندسی شرکت‌های دانش‌بنیان به اهتزاز درآوریم.

کد خبر 477631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =