متخصصان نفتی ایران رؤیای قطع وابستگی به آمریکا را محقق کردند/ فناوری کمپرسور ایرانی مطابق استانداردهای روزآمد جهان است

نماینده تام‌الاختیار شرکت نفت ونزوئلا گفت: قطع وابستگی به آمریکا در صنایع پالایشی برای ونزوئلا یک رؤیا بود که با همکاری گروه‌های فنی - تخصصی صنعت نفت ایران و ونزوئلا محقق شد.

به گزارش خبرنگار شانا، دانیل مونوز صبح امروز (دوشنبه، ششم شهریورماه) در آیین رونمایی از نخستین کمپرسور صادراتی شرکت فراصنعت آسیا (آصا) که هم‌زمان با هفته دولت در محل کارخانه این شرکت واقع در شهر قدس برگزار شد، اظهار کرد: برای این موفقیت و همکاری بزرگ خدا را شاکریم و از مقام‌های دولت ایران و ونزوئلا بابت همکاری و سیاست‌های در پیش گرفته برای اجرای پروژه ساخت کمپرسور تشکر می‌کنم.

وی تأکید کرد: به لطف سیاست‌گذاری‌های آقای چاوز باب همکاری با کشور ایران باز شد که به‌عنوان یک کشور دوست و برادر، با یکدیگر همکاری‌های خوبی داشته‌ایم.

نماینده تام‌الاختیار شرکت ملی نفت ونزوئلا و رئیس تعمیرات پالایشگاه ال‌پالیتوی ونزوئلا بیان کرد: رئیس‌جمهور مادورو راه آقای چاوز را ادامه داد، از این رو روابط حسنه با جمهوری اسلامی ایران ادامه دارد و من به نوبه خودم از وزارت نفت ایران، وزیر نفت ونزوئلا، شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران و گروه فنی شرکت آصا بابت حمایت از این پروژه تشکر می‌کنم.

مونوز تأکید کرد: در گذشته زمانی که دانشجو بودم، انجام مهندسی معکوس برای ما مفهومی نداشت و به مثابه یک رؤیا بود، تجهیزاتی که استفاده می‌کردیم ساخت آمریکا بود و برای استفاده از آنها دچار مشکل بودیم و رهایی از وابستگی به ایالات متحده برای ما یک رؤیا بود، امروز آن رؤیا محقق شده است و ما می‌توانیم بدون نیاز به این کشور،‌ تجهیزات را تولید و پالایشگاه را راه‌اندازی کنیم.

رئیس تعمیرات پالایشگاه ال‌پالیتوی ونزوئلا گفت: کمپرسور ساخت ایران که قرار است در پالایشگاه ال‌پالیتو به کار گرفته شود، فناوری پیشرفته‌  دارد و مطابق با استانداردهای روزآمد جهان ساخته شده است.

وی تصریح کرد: در آغاز کار اجرای این پروژه دیدگاه همه ما این بود که پروژه‌ای ساده است،‌ اما با توجه به نتایجی که تا امروز حاصل شده است و با توجه به این که از یک کاتالیست ایرانی در پالایشگاه استفاده می‌کنیم، متوجه شدیم که فراتر از این پروژه هم می‌توانیم حرکت کنیم.

نماینده تام‌الاختیار شرکت ملی نفت ونزوئلا بیان کرد: ما پیشنهادهای فنی زیادی برای این پروژه دریافت کردیم، اما متخصصان فنی ما اصرار داشتند که کمپرسور دقیقاً مشابه کمپرسوری که در پالایشگاه است، ساخته شود. با توجه به آزمونی که امروز انجام شد، فکر می‌کنیم پیشرفت زیادی داشتیم و کمپرسوری که ساخته شده از کمپرسور موجود در پالایشگاه نیز پیشرفته‌تر است و تغییراتی هم در آن اعمال شده که شرایط کمپرسور را بهبود بخشیده است.

مونوز گفت: پیش‌تر ما برای همه کمپرسورها از گیربکس استفاده می‌کردیم که حذف آن کمک بزرگی - به‌دلیل اینکه بیشترین آسیب متوجه این بخش است - بوده است که این موضوع نشان‌دهنده این است که ما در مسیر درستی قرار گرفته‌ایم و پروژه در حال پیشرفت است.

وی گفت: امیدوارم به‌زودی شاهد حضور گروه کارکنان فنی ایرانی در ونزوئلا باشیم تا بتوانیم تجهیزات تازه تأمین‌شده را نصب کنیم و از محصولاتی که پالایشگاه تولید می‌کند، بتوانیم برای پیشرفت کشور و رفاه ونزوئلایی‌ها استفاده کنیم.

کد خبر 477637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =