پیش‌بینی تحلیلگران از احتمال ادامه کاهش تولید نفت عربستان در اکتبر

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که عربستان سعودی کاهش داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای تولید روزانه نفت خام خود را در ماه اکتبر نیز ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تحلیلگران با اشاره به ابهام درباره عرضه نفت و هدف عربستان سعودی برای کاهش بیشتر ذخیره‌سازی‌های جهان، پیش‌بینی کردند که این کشور ممکن است در ماه اکتبر نیز کاهش داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای نفت خام خود را برای سومین ماه پیاپی ادامه دهد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک‌پلاس) اوایل ماه ژوئن برای کاهش عرضه تا پایان سال ۲۰۲۴ موافقت کردند. در آن زمان، عربستان کاهش داوطلبانه خود را اعلام کرد که با این اقدام تولید نفت این کشور به پایین‌ترین سطح در چند سال اخیر یعنی ۹ میلیون بشکه در روز رسید.

ریاض اوایل این ماه نیز کاهش داوطلبانه تولید نفت خود را تا ماه سپتامبر تمدید کرد. وزارت انرژی این کشور اعلام کرد که کاهش تولید ممکن است ادامه یابد یا هم ادامه یابد و هم به مقدار آن افزوده شود.

ریچارد برنز، تحلیلگر موسسه مشاوره انرژی اسپکتس، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که عربستان سعودی دست‌کم تا ماه اکتبر کاهش تولید نفت خود را به‌طور کامل تمدید کند.

وی افزود: عربستان سعودی پس از افت بازارهای نفت در نیمه نخست سال جاری، رویکرد محتاطانه‌ای را در پیش گرفته است و در نظر دارد پیش از پایان تداوم کاهش داوطلبانه، ذخیره‌سازی‌های جهان را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در ماه ژوئیه ۱۴ درصد نسبت به ماه پیش افزایش یافت که بیشترین افزایش ماهانه از ژانویه ۲۰۲۲ تاکنون است. به‌دلیل افزایش نگرانی‌های مربوط به تقاضای چین، قیمت‌ها در ماه اوت حدود ۳ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته است.

به گفته معامله‌گران و تحلیلگران، چین نیز از ذخیره‌سازی‌های بی‌سابقه‌ای استفاده می‌کند که اوایل سال جاری انباشته است، زیرا افزایش قیمت‌های نفت سبب شده پالایشگاه‌های این کشور، بزرگ‌ترین واردکننده نفت جهان، خرید خود را کاهش دهند.

کد خبر 477643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =