طول شبکه گاز کشور بیشتر از آمریکا، روسیه و چین است/ گازِ ایران، ارزان‌ترین انرژی در دنیاست

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اعلام کرد که طول شبکه گاز کشورمان بیشتر از آمریکا، روسیه، چین و کاناداست همچنین گازِ ایران، ارزان‌ترین انرژی در دنیاست.

به گزارش شانا، رضا نوشادی امروز (چهارشنبه، هشتم شهریورماه) در نشست «جهاد تبیین، گام دوم انقلاب اسلامی» که در شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران برگزار شد، گفت: شرکت ملی گاز ایران فرزند انقلاب اسلامی است و رشد این صنعت از حدود چند ۱۰ هزار مشترک گاز در ابتدای انقلاب  به ساخت بزگترین شبکه انتقال گاز دنیا، مؤید این است که طول شبکه گاز کشور اکنون ۴۴٠ هزار کیلومتر و بیشتر از کشورهای بزرگی چون آمریکا، چین، روسیه و کانادا است.

وی با بیان اینکه امروز همه صنعت گاز بومی شده است، افزود: تولید گاز کشور در شرایط آغاز تحریم ۴٠٠ میلیون مترمکعب در روز بود که این مقدار در ابتدای انقلاب ۶ میلیون مترمکعب بوده است. 

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران ادامه داد: از سال ۱۳۸۹ که صنعت نفت و گاز ایران به شکل رسمی تحریم شد، تولید گاز کشور به روزانه ٨۵٠ میلیون متر مکعب رسید و گاز ایران اکنون ارزان‌ترین انرژی در دنیاست و این خدمت بزرگ محصول جمهوری اسلامی است.

نوشادی با اشاره به ساخت پیچیده‌ترین دستگاه‌های صنعت نفت و گاز، مانند توربین‌ها در داخل کشور تصریح کرد: اکنون همه توربوکمپرسورها را داخل کشور می‌سازیم، برای نمونه به‌تازگی و در احداث پروژه تأسیسات تقویت فشار گاز آرادان که لیست همه کالاها و ابزار مورد استفاده را مشخص کردیم، به جز دو سه مورد، مابقی ابزارهای مورد استفاده ساخت ایران و طبق آخرین استانداردهای بین‌المللی بود.

کد خبر 499813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =