ورود دانش‌بنیان ایرانی به حوزه صادرات با حمایت وزارت نفت

مدیرعامل شرکت اکسیرنوین فرآیند آسیا گفت: با حمایت شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی افزون بر بومی‌سازی تجهیزات صنایع پالایشی به حوزه صادرات هم وارد شده‌ایم.

به گزارش خبرنگار شانا، محمد امیدی بعدازظهر امروز (یکشنبه، ۱۲ شهریور) در آئین امضای تفاهم‌نامه شرکت پالایش نفت شیراز با شرکت اکسیرنوین فرآیند آسیا که با حضور جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، بین حمیدرضا دهقان، مدیرعامل پالایشگاه نفت شیراز و محمد امیدی، مدیرعامل شرکت اکسیر نوین فرآیند آسیا برای کیفی‌سازی نفت کوره تولیدی امضا شد، اظهار کرد: از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و مجموعه وزارت نفت برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی قدردانی می‌کنم.

وی تاکید کرد: شرکت اکسیرنوین فرآیند آسیا از سال ۹۱ تولید صنعتی کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع نفتی با ظرفیت سالانه ۵ هزار تن را آغاز و همه کاتالیست‌های موردنیاز صنایع نفتی را تولید کرده است و همه این محصولات دانش‌بنیان هستند.

مدیرعامل شرکت اکسیرنوین فرآیند آسیا تصریح کرد: این شرکت در سال‌های بعد اقدام به توسعه کارخانه کرد، تا جایی که ظرفیت کنونی این کارخانه سالانه ۱۵ هزار تن و در عین حال جوابگوی نیاز کشور است، ورود این شرکت به حوزه صادرات با حمایت وزارت نفت و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران بوده است.

امیدی بیان کرد: این شرکت هم‌اکنون توانایی ایجاد لایسنس، ساخت و راه‌اندازی واحدهای مختلف را دارد.

وی با اشاره به لزوم رعایت استانداردهای محیط زیستی IMI۲۰۲۰ گفت: شرکت اکسیرنوین فرآیند آسیا به این حوزه ورود کرد و خوشبختانه توانستیم دانش فنی این حوزه را با استفاده از ترکیب فناوری‌های موجود به دسب بیاوریم و شیرین‌سازی مازوت را انجام دهیم و این واحد را راه‌اندازی کرده و علاوه بر ایجاد ارزش افزوده، از خام‌فروشی جلوگیری کنیم.

مدیرعامل شرکت اکسیرنوین فرآیند آسیا ابراز امیدواری کرد که بتوانیم با حمایت‌های شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، افزون بر اجرای طرح کیفی‌سازی نفت کوره در پالایشگاه نفت شیراز، فرآیند توسعه زنجیره ارزش در دیگر محصولات را ادامه دهیم.

به گزارش شانا، هدف از اجرای تفاهم‌نامه گوگردزدایی از نفت کوره شرکت پالایش نفت شیراز، کاهش حجم گوگرد نفت کوره تولیدی در پالایشگاه شیراز به‌منظور کیفی‌سازی فرآورده‌های نفتی تولیدی در این پالایشگاه است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در روزهای گذشته از دستیابی کشور به دانش فنی کیفی‌سازی نفت کوره صنایع پالایشی خبر داده بود.

این شرکت در نظر دارد برنامه کیفی‌سازی نفت کوره تولیدی در پالایشگاه‌های کشور را با استفاده از دانش فنی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی در همه پالایشگاه‌های کشور اجرایی کند.

کد خبر 594645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =