توسعه صادرات با ۴ خطه‌ کردن مسیر خرمشهر - اهواز در قالب مسئولیت‌ اجتماعی نفت

عملیات اجرایی چهار خطه‌ کردن مسیر خرمشهر - اهواز با اعتباری ۳ هزار میلیارد ریالی با هدف توسعه مسیرهای صادراتی، تقویت پدافند غیرعامل و کاهش مصرف سوخت در قالب اجرای مسئولیت‌ اجتماعی صنعت نفت در حال اجراست.

به گزارش شانا به نقل از مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز، عملیات اجرایی احداث راه اصلی و چهار خطه کردن مسیر خرمشهر - اهواز به طول ۴۰ کیلومتر و عرض ۱۲.۲ متر با اعتباری بیش از ۳ هزار میلیارد ریال در دست اقدام است.

مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی همسو با ایفای مسئولیت اجتماعی به نمایندگی از شرکت ملی نفت ایران، چهار خطه‌ کردن جاده خرمشهر - اهواز را که یکی از مسیرهای صادرات به مرز شلمچه و از مسیرهای پرترافیک استان خوزستان به‌شمار می‌رود و سال ۱۴۰۱ ابلاغ شده  به‌عهده دارد.

در این مسیر شرکت‌های متعددی فعالیت دارند که به همین دلیل روزانه حدود هزار و ۱۵۰ دستگاه وسایط نقلیه در این محور تردد می‌کنند از همین رو، چهار خطه‌ کردن این محور از اولویت‌هایی است که در دستور کار مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز کشور با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان قرار دارد.

چهار بانده‌ کردن جاده خرمشهر - اهواز علاوه بر تقویت مسائل مربوط به پدافند غیرعامل در منطقه، تردد کاروان راهیان نور و زوار اربعین حسینی به سمت مرز شلمچه را نیز تسهیل می‌کند.

همچنین تکمیل این پروژه، در رشد و توسعه روستاها و مناطق کمتر توسعه‌یافته در طول مسیر اهمیت بسزایی دارد. کاهش مصرف سوخت و آلایندگی به مقدار ۳۰ درصد، کاهش زمان سفر و ایمنی از دیگر مزایای اجرای این طرح است.

چهار خطه‌ کردن این محور، در شکوفایی اقتصادی منطقه و تسهیل تردد یک میلیون و ۸۳۰ هزار نفر از شهروندان و کاهش تصادفات جاده‌ای به مقدار ۶۰ درصد تأثیرگذار خواهد بود.

شایان ذکر است که ترانزیت جاده‌ای این محور ۹۷۱ دستگاه گزارش شده است.

کد خبر 622185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =