آمادگی سرمایه‌گذار چینی برای تأمین فاینانس طرح پتروشیمی مهتاب پارسیان

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مهتاب پارسیان از آمادگی یک سرمایه‌گذار چینی برای تأمین فاینانس مورد نیاز برای اجرای طرح مهتاب پارسیان خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از هلدینگ پتروفرهنگ، علیرضا مجرد گفت: مذاکرات متعددی برای دستیابی به تفاهم با یک سرمایه‌گذار چینی برای تأمین فاینانس مورد نیاز اجرای طرح پتروشیمی مهتاب پارسیان و از سوی دیگر هم‌زمان مذاکره با یک تأمین‌کننده فاینانس دیگر به‌عنوان جایگزین احتمالی برای اجرای پروژه به‌صورت بخش‌بندی‌شده در صورت لزوم، به سرانجام رسیده است.

وی با اشاره به اتمام پروژه ساخت سوله ۲ هزار متری در زمین مهتاب پارسیان عنوان کرد: احیای مالکیت زمین ۱۳۱ هکتاری پروژه در منطقه ویژه انرژی‌بر پارسیان جنوب از دیگر اقدام‌های انجام‌شده در یک سال اخیر است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مهتاب پارسیان افزود: تمدید موافقت اصولی طرح در قالب طرح MPT و MTO در شرکت ملی صنایع پتروشیمی، تمدید تفاهم‌نامه خرید فناوری تولید (لایسنس) بین شرکت مهتاب پارسیان و شرکت پژوهش و فناوری صنایع پتروشیمی برای طرح تولید شرکت و برقراری مناقصه و اعلام برنده و شروع به کار پیمانکار نصب حصار پیرامونی دائمی زمین پروژه به طول ۵ هزار و ۸۰۰ متر اجرایی شده است.

مجرد با اشاره به تجهیز کارگاه و فعال‌سازی پروژه بعد از چند سال توقف ادامه داد: رفع مسائل و مشکلات سنواتی، همچنین پیگیری برای تأمین مالی از جمله برنامه‌های اولویت‌دار این شرکت بوده است.

وی با اشاره به انتقال فروش محصول متانول پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه به شرکت مهتاب پارسیان پس از تأیید و تصویب هلدینگ پتروفرهنگ به‌منظور متمرکزسازی بازرگانی در ساختار هلدینگ، یادآور شد: برگزاری نخستین مناقصه لجستیک کشتی و نخستین مزایده فروش صادراتی متانول با موفقیت انجام و کالا به برندگان تحویل شد.

کد خبر 627980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =