آغاز عملیات اجرایی طرح پتروشیمی مهتاب پارسیان در آینده‌ای نزدیک

هلدینگ پتروفرهنگ از آغاز عملیات اجرایی «پتروشیمی مهتاب پارسیان» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از هلدینگ پتروفرهنگ، مجمع عمومی عادی سالانه پتروشیمی مهتاب پارسیان برای بررسی عملکرد این شرکت در سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ با حضور نمایندگان ۱۰۰ درصد سهامداران این شرکت برگزار شد.

علیرضا مجرد، مدیرعامل پتروشیمی مهتاب پارسیان با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده، گفت: با توجه به مصوبات هیئت مدیره هلدینگ پتروفرهنگ به عنوان سهامدار اصلی مهتاب پارسیان، این شرکت در دو حوزه پروژه MTO/MTP و بازرگانی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: این شرکت در حوزه بازرگانی توانست تمرکز فروش کیمیای پارس خاورمیانه را به بهترین نحو انجام دهد و با استقرار یک تیم متخصص بازرگانی، در همان مدت کوتاه سه ماهه که فروش در این شرکت متمرکز بود، شرایط بهتری از فروش را تجربه و ارزش افزوده بیشتری برای هلدینگ خلق کند.

مدیرعامل پتروشیمی مهتاب پارسیان افزود: حاصل این اقدام‌ها، برگزاری دو مزایده فروش محصول متانول و یک مناقصه اجاره کشتی بود که تحت نظارت و با هدایت هلدینگ به بهترین شکل ممکن انجام شد.

مجرد ادامه داد: در بخش پروژه نیز اقدام‌هایی مانند مذاکره با تأمین‌کنندگان سرمایه داخلی و خارجی، مذاکره برای اخذ و تهیه دانش‌ فنی، تحقیق و تعریف پروژه‌های جدید کوچک و زودبازده، همچنین برگزاری مناقصه حصار پیرامونی و آغاز عملیات اجرای حصار پیرامونی زمین پروژه انجام شد که امید می‌رود با توفیق در مذاکره با تأمین‌کنندگان سرمایه، بتوان فاز اول پروژه را به اجرا برسانیم.

ورود به صنایع پایین‌دست متانول از اولویت‌های هلدینگ

علی معاضدی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه اقتصادی هلدینگ پتروفرهنگ نیز در این نشست با اشاره به اینکه ورود به صنایع پایین‌دست متانول جزو اولویت‌های هلدینگ است، گفت: با توجه به شرایط زمین مهتاب پارسیان از قبیل نزدیکی به فازهای پارس جنوبی، استقلال پروژه مهتاب در تأمین یوتیلیتی  … اجرای طرح‌های پایین دستی متانول در این شرکت برای پتروفرهنگ در اولویت قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه در صورت تحقق قراردادها، این طرح تا پیش از اتمام امسال وارد فاز عملیات اجرایی خواهد شد، بیان کرد: ما به کمک و همیاری نهادهای حاکمیتی و دولت برای اجرای این طرح نیازمندیم و امید داریم با حمایت و هدایت هلدینگ‌های بالادستی و دولت برنامه‌های در دست اجرا تحقق یابد.

سلبعلی کریمی، معاون نظارت و امور شرکت‌ها هلدینگ پتروفرهنگ نیز در این نشست بر اهمیت طرح مهتاب پارسیان تأکید کرد و افزود: به‌زودی این طرح به‌عنوان یک طرح حیاتی هلدینگ آغاز به کار خواهد کرد و ما در هلدینگ تمام توان خود را برای اجرای آن خواهیم گذاشت.

در ادامه این مجمع، نماینده حسابرس مستقل (بازرس قانونی) به قرائت گزارش خود پرداخت و صورت‌های مالی مهتاب پارسیان را مورد قبول خواند، همچنین صورت‌های مالی حسابرسی شده و معاملات مشمول ماده ۱۲۹ ل.ا.ق.ت به تأیید و تصویب مجمع رسید.

کد خبر 632427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =