ارتقای بهره‌وری در صنعت انتقال نفت با بازرسی تجهیزات بر مبنای ریسک

رئیس بازرسی فنی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران از برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری برای استقرار سیستم بازرسی بر مبنای ریسک (RBI) در تجهیزات صنعت انتقال نفت خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، امیرحشمت سیف در تشریح اقدام‌های این واحد در سال گذشته (۱۴۰۱) به اهمیت ارزیابی تجهیزات در صنعت انتقال نفت پرداخت و گفت: سیستم مذکور برای ارزیابی ریسک دستگاه‌ها و تجهیزات ثابت، انجام به‌موقع تعمیرات و روتین‌های مورد نیاز مستقر خواهد شد.

به گفته وی، این در حالی است که با تمرکز بر بازرسی‌های فنی مبتنی بر شناسایی ریسک با ممانعت از هدررفت منابع مالی و انسانی این طرح صرفه اقتصادی قابل ملاحظه‌ای به همراه خواهد داشت.

بازدید دوره‌ای از پروژه‌های صنعت انتقال نفت

رئیس بازرسی فنی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران همچنین به برنامه‌ریزی و انجام بازدیدهای دوره‌ای از همه مراکز انتقال نفت و تاسیسات موجود در ۸ منطقه از مناطق دوازده‌گانه در سطح کشور در طول مدت ۸ ماه منتهی به شهریورماه امسال اشاره کرد و افزود: بازدیدهای دوره‌ای به‌منظور اطمینان از آماده به‌کار و در سرویس بودن همه دستگاه‌های ثابت، دوار، تجهیزات کنترلی و دستیابی به انتقال پایدار و حداکثری نفت خام و فرآورده‌های نفتی در گستره کشور انجام شده است.

سیف تصریح کرد: با توجه به حساسیت این صنعت و اهمیت ارسال ایمن و پایدار مواد نفتی از مبادی تولید به مصرف، بازدید از تأسیسات مراکز انتقال نفت از رویکردها و موضوعات مهمی تلقی می‌شود که به‌صورت مداوم و مستمر با همراهی متخصصان و کارشناسان زبده در حال انجام است.

به‌کارگیری نیروهای جوان و متخصص در اولویت کارها

به گفته وی، بهره‌گیری از نیروهای جوان، متخصص و متعهد در واحدهای بازرسی فنی مناطق و استفاده حداکثری از توان علمی و فنی آنان برای تحقق اهداف تعریف‌شده در صدر اولویت‌های این مجموعه قرار دارد.

ارتقای تخصص اعضای تیم بازرسی براساس استانداردهای ملی و بین‌المللی نفت

رئیس بازرسی فنی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران بیان کرد: استفاده از دستورعمل‌ها و استانداردهای ملی و بین‌المللی صنعت نفت برای رشد و تقویت بنیه علمی و فنی کارکنان اداره بازرسی فنی و متعاقب آن انجام وظایف بازرسی فنی بر مبنای استانداردهای صنعت نفت به‌منظور پیشگیری از وقوع خرابی و توقف دستگاه‌های موجود در مراکز انتقال نفت از جمله اقدام‌هایی است که در این مدت اجرایی شده است.

کد خبر 630060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =