درآمدهای دولت با فروش نفت و رشد صادرات و مولدسازی افزایش یافت

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری گفت: امروز درآمدهای دولت با فروش نفت، ‌رشد صادرات، ‌دریافت مالیات و مولدسازی افزایش یافته است.

به گزارش شانا، سیدمحمد حسینی در ششمین دوره معرفت‌افزایی و توانمندسازی اعضای هیئت علمی و استادان دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور اظهار کرد: وقتی دولت سیزدهم در شهریور ۱۴۰۰ کار خود را آغاز کرد کشور با مشکلات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و دیپلماسی متعددی مواجه بود.

وی افزود: امروز درآمدهای دولت با فروش نفت، ‌افزایش صادرات، ‌اخذ مالیات و مولدسازی افزایشی شده است و این درآمدها به‌منظور افزایش بهره‌وری در مسیر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های پیشران اقتصادی هزینه می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری تصریح کرد: در دوره قبل چاپ پول بدون پشتوانه باعث رشد نقدینگی و تورم شده بود که این موضوع در دوره کنونی به‌شدت تحت کنترل قرار گرفته و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۱ با احتساب فروش نفت به ۴.۸ و بدون نفت به ۴.۵ رسیده است.

حسینی گفت: امروز سفارتخانه‌ها معرفی ظرفیت‌های اقتصادی کشور و جذب سرمایه‌گذاری خارجی را با جدیت پیگیری می‌کنند و با معرفی ظرفیت‌های صادرات خدمات فنی و مهندسی در حوزه نفت، پالایشگاه، بندر و صنعت میلیون‌ها دلار درآمد برای کشور زمینه‌سازی شده است.

وی با اشاره به رویکرد آینده‌نگرانه دولت مردمی نسبت به اداره کشور اظهار کرد: دولت سرمایه‌گذاری در طرح‌های پیشران و بزرگ اقتصادی از جمله فاز ۱۱ پارس جنوبی را انجام داد تا درآمد پایداری برای کشور ایجاد کند، از این رو مقام معظم رهبری در بیانات اخیرشان به این نکته مهم اشاره داشتند که این دولت آینده را قربانی نکرد.

کد خبر 630061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =