عربستان قیمت نفت را برای مشتریان آسیایی افزایش داد

شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو عربستان در بیانیه‌ای از افزایش قیمت رسمی فروش نفت به مشتریان آسیایی برای ماه اکتبر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت سعودی آرامکو با انتشار بیانیه‌ای قیمت رسمی فروش نفت خام «سبک عربی» را برای عرضه به مشتریان آسیایی در ماه اکتبر با ۱۰ سنت افزایش به مبلغ ۳ دلار و ۶۰ سنت برای هر بشکه بیشتر از میانگین قیمت نفت خام شاخص‌های عمان/ دوبی تعیین کرد.

پنج منبع پالایشی که توسط رویترز مورد بررسی قرار گرفته‌اند، اعلام کردند قیمت رسمی فروش هر بشکه نفت خام سبک عرب ممکن است حدود ۴۵ سنت نسبت به ماه قبل افزایش یابد که بالاترین قیمت برای این نوع نفت خام از ابتدای سال جاری تاکنون بوده است.

قیمت‌های رسمی فروش شرکت سعودی آرامکو به‌طور معمول روند قیمتی نفت خام ایران، کویت و عراق را نیز تعیین می‌کند و بر صادرات حدود ۹ میلیون بشکه نفت خام در روز به مقصد آسیا تأثیر می‌گذارد.

عربستان سعودی و روسیه روز سه‌شنبه (۱۴ شهریورماه) کاهش داوطلبانه تولید نفت خود را تا پایان سال تمدید کردند. افزون‌ بر توافق ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیرعضو (اوپک‌پلاس) در ماه آوریل مبنی بر کاهش تولید نفت خام تا پایان سال ۲۰۲۴، عربستان یک میلیون بشکه در روز و روسیه ۳۰۰ هزار بشکه در روز تولید خود را کاهش خواهند داد.

کاهش تازه در تولید نفت خام سبب افزایش قیمت نفت به بالای ۹۰ دلار در هر بشکه شده بود اما از آن زمان تاکنون قیمت‌ها روند کاهشی یافته‌اند.

با این حال شاخص نفت خام خاورمیانه روز چهارشنبه (۱۵ شهریورماه) به‌دلیل پیش‌بینی‌ها درباره احتمال تأثیر کاهش تازه تولید بر تشدید افت عرضه نفت خام در بازار جهانی به‌ویژه انواع نفت ترش افزایش یافت.

کد خبر 630100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =