بازگشایی پایانه‌های نفتی لیبی پس از وزش طوفان سهمگین

شرکت خدمات دریانوردی و لجستیک العمران لیبی از گشایش دوباره پایانه‌های نفتی این کشور آفریقای شمالی پس از توقف اجباری فعالیت آنها به‌دلیل طوفان شدید چهار روز پیش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت خدمات دریانوردی و لجستیک العمران لیبی روز چهارشنبه (۲۲ شهریورماه) اعلام کرد چهار پایانه نفتی بزرگ این کشور آفریقای شمالی عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) که به‌دلیل طوفان شدید روز شنبه (۱۸ شهریورماه) در این کشور و کشته شدن هزاران نفر تعطیل شده بود، فعالیت خود را از سرگرفتند.

به گفته این شرکت، پایانه‌های البریقه، اس سیدر و راس لانوف در شرق این کشور روز سه‌شنبه (۲۱ شهریورماه) و پایانه الزویتنه صبح چهارشنبه بازگشایی شدند.

قیمت‌های نفت روز چهارشنبه افزایش یافت. به‌دنبال نگرانی‌ها از توقف فعالیت‌ها پایانه‌های نفتی لیبی و کاهش تولید اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانشان (اوپک‌پلاس) و در نتیجه متعادل شدن عرضه در بازار، نفت خام برنت در معاملات روز سه‌شنبه به بالاترین سطح خود در ۱۰ ماه گذشته رسید.

دو معامله‌گر نفتی در گفت‌وگو با رویترز اعلام کردند که فعالیت یک گوی شناور در پایانه اس سیدر هفته گذشته پس از نشتی برای انجام عملیات تعمیر و نگهداری متوقف شد.

یک منبع حمل و نقل نیز اعلام کرد گروه‌های تعمیر و نگهداری همچنان در تلاش هستند تا نشت را برطرف کنند.

کد خبر 630276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =