وزارت نفت با فعالیت شبانه‌روزی افزایش بی‌سابقه مصرف بنزین را مدیریت کرد

وزیر نفت گفت: با توجه به تردد سنگین هموطنان در جاده‌های کشور به‌خصوص محورهای شمال و شمال شرق کشور، رکورد مصرف روزانه بنزین به ۱۳۷ میلیون لیتر رسیده است و کارکنان صنعت نفت به‌صورت شبانه‌روزی در حال خدمت‌رسانی هستند.

به گزارش شانا، جواد اوجی ظهر امروز (جمعه، ۲۴ شهریورماه) در گفت‌وگو با بخش خبری ساعت ۱۴ شبکه یک سیما اظهار کرد: با توجه به تردد سنگین هموطنان در جاده‌های کشور به‌ویژه محورهای شمال و شمال‌شرق کشور، رکورد مصرف روزانه ۱۳۷ میلیون لیتر بنزین ثبت شد.

وی ادامه داد: با توجه به تمهیدهای اندیشیدهشده در زمینه تولید و ذخیره‌سازی سوخت مایع در سراسر کشور با وجود افزایش مصرف، وزارت نفت غافلگیر نشد و توانست این افزایش مصرف بی‌سابقه را مدیریت کند.

وزیر نفت با اشاره به اینکه عمده پالایشگاه‌های نفتی کشور در جنوب واقع شده‌اند، بیان کرد: بخش قابل‌توجهی از این سوخت از انبارهای نفت در سراسر کشور با تانکرهای سوخت‌رسان به‌صورت شبانه‌روزی به مبادی مصرف منتقل می‌شود که جا دارد از همین جا از این قشر زحمتکش جامعه کمال تشکر را داشته باشم.

اوجی تصریح کرد: با توجه به ترافیک سنگین در شماری از محورهای شمال و شمال‌شرق کشور تردد بعضی از تانکرهای سوخت مایع با تأخیرهایی روبه‌رو بوده است، ضمن تشکر از پلیس راهور تقاضا داریم مسیر برای رفت و آمد این تانکرها همواره باز باشد تا بتوانیم سوخت را به‌موقع به جایگاه‌های عرضه برسانیم.

وی درباره الزام دولت برای جابه‌جایی سوخت مایع با خطوط لوله و راه‌آهن یادآور شد: متأسفانه در سال‌های گذشته به‌ویژه در دولت قبل احداث خطوط لوله جدید انتقال فرآورده نداشته‌ایم اما با آغاز این دولت طراحی و احداث این خطوط آغاز شد. برای نمونه خط لوله هزار و ۵۰۰ کیلومتری از مبدا هرمزگان به شمال کشور در دو سال اخیر آغاز شده و به‌زودی فاز نخست این خط لوله به طول ۴۶۰ کیلومتر تا جنوب کرمان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وزیر نفت ادامه داد: با بهره‌برداری از فاز نخست خط لوله یادشده از تردد بیش از ۲ هزار کامیون سوخت‌رسان جلوگیری خواهد شد و ادامه این خط لوله (تابش) نیز ظرف دو، سه سال آینده تکمیل می‌شود.

اوجی با یادآوری اینکه عملیات اجرایی خط لوله پارس که یک انشعاب از خط لوله تابش است و سمت استان فارس می‌رود به‌زودی آغاز می‌شود، افزود: امروز نزدیک به روزانه ۱۵ میلیون لیتر نسبت به روزهای نخست آغاز به‌کار دولت سیزدهم افزایش تولید بنزین داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه با احداث پتروپالایشگاه‌های نفتی در سال‌های آینده موضوع کمبود بنزین به‌صورت بلندمدت حل خواهد شد، گفت: هیچ‌گونه افزایش قیمتی برای بنزین و دیگر فرآورده‌های نفتی در دستور کار دولت نیست و خبرهای منتشرشده از سوی برخی رسانه‌های معاند تنها با هدف تشویش اذهان عمومی است.

کد خبر 630301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =