گام‌های بلند صنایع پتروشیمی برای استفاده حداکثری از دیپلماسی انرژی در دولت سیزدهم

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی بر استفاده حداکثری از آثار گسترش دیپلماسی انرژی در وزارت نفت دولت سیزدهم طی برگزاری هفدهیمن دوره نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست تأکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی در آستانه برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست بر اهمیت توسعه متوازن و پایدار صنعت پتروشیمی در اقتصاد کشور تأکید و اظهار کرد: توسعه صنایع تکمیلی متناسب با صنعت بالادست پتروشیمی نقش حائز اهمیتی در خودکفایی، خلق ثروت و رشد اقتصاد کشور دارد.

وی افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌منظور تحقق سیاست تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی، از تمام ظرفیت‌های داخلی در کنار گسترش دیپلماسی انرژی و توسعه روابط خارجی در دولت سیزدهم برای تسریع این هدف استفاده می‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: بی‌شک افزایش همکاری‌های ایران با کشورهای همسو و همسایه افزون‌ بر گسترش بازارهای محصولات پتروشیمی ایران، توانمندی‌های ایران در صنعت پتروشیمی را بیش از پیش به دیگر کشورها اثبات می‌کند و جایگاه کشور را در منطقه و جهان ارتقا می‌دهد.

شاهمیرزایی با تأکید بر اینکه راهبرد پوسیده تحریم برای ملت ایران بی‌اثر شده است، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست به‌ویژه در سال‌های اخیر در اوج تحریم‌های ظالمانه علیه کشور، نشان‌دهنده توانایی صنعتگران، متخصصان و دانشمندان در صنعت پتروشیمی به‌ویژه صنایع پلیمری ایران است.

وی با بیان اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی برنامه‌ریزی منسجمی برای استفاده حداکثری از فرصت‌های ایجادشده در رویداد بزرگ هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست برای توسعه صنعت پتروشیمی دارد، گفت: افزون‌ بر حضور ۲۱۰ شرکت خارجی و هماهنگی برای بازدید بیش از ۲۲۰ بازدیدکننده خارجی از جمله مقام‌ها، بازرگانان و سرمایه‌گذاران خارجی در این نمایشگاه، سفیزان ایران در ۱۸ کشور جهان نیز در آیین گشایش رسمی ایران‌پلاست هفدهم حضور خواهند داشت.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی ادامه داد: سفیران با شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صنایع پلیمری و تکمیلی در این نمایشگاه، کمک شایانی در فراهم کردن زمینه‌های لازم برای توسعه روابط خارجی و بازارهای هدف برای صنعت پتروشیمی ایران می‌کنند.

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست از فردا (یکشنبه، ۲۶ شهریورماه) به‌مدت چهار روز با رویکرد توسعه تکمیل زنجیره ارزش، حمایت از تولید ملی و رونق ساخت داخل در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به‌کار می‌کند.

کد خبر 630306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =