تبلور سیاست تکمیل زنجیره ارزش در نمایشگاه هفدهم ایران‌پلاست نمایان است

مدیر هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست با تأکید بر اینکه راهبرد صنعت پتروشیمی با آغاز به‌کار دولت مردمی به حداقل رساندن خام‌فروشی بوده است، گفت: تبلور سیاست‌ها و برنامه‌های جامع شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید ویژه بر تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و حمایت از توسعه صنعت پایین‌دست را می‌توانیم در نمایشگاه هفدهم ایران‌پلاست شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار شانا، فرید دوستی امروز (یکشنبه، ۲۶ شهریورماه) در آیین گشایش هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست با اشاره به اینکه امروزه گستردگی صنعت پتروشیمی در تمامی بخش‌های زندگی بشر بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: از محصولات پزشکی گرفته تا کشاورزی، غذایی، صنعت ساختمان و بی‌شمار محصولات دیگر وابسته به صنعتی راهبردی، درآمدزا با امکان ایجاد اشتغال در سطح ملی است.

وی افزود: این گستردگی با توسعه صنعت پایین‌دست پتروشیمی و تکمیل زنجیره ارزش محصولات، مفهوم دقیق‌تری به خود گرفته و با چنین روند و پیشرفتی، شهروند امروز متوجه حضور همه‌جانبه این صنعت در همه لحظه‌های زندگی خود شده است.

مدیر هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست با بیان اینکه توجه ویژه به توسعه صنعت پایین‌دست در تعامل و تعادل با بخش بالادست و ارتباط منطقی و معنادار میان آنها، به‌مثابه دو روی سکه‌اند که بهره‌وری و شکوفایی را برای هر دو بخش و در نهایت اقتصاد کشور به ارمغان می‌آورد، گفت: از این رو آوردگاه ایران‌پلاست، به‌عنوان نقطه اتصال این دو بخش در تعامل با  فعالان صنعت پایین‌دست پتروشیمی اهمیتی دوچندان یافته است.

دوستی درباره چرایی برگزاری نمایشگاه ایران‌پلاست اظهار کرد: رویدادی که این توان را داشته و دارد تا تولیدکننده، مصرف‌کننده، صاحب دانش‌ فنی، دانشگاه، فعالان اقتصادی، مدیران تصمیم‌گیر و سرانجام عامه مردم را به خود جلب کند و  مشارکت دهد، بی‌شک می‌تواند تأثیری مستقیم در صنعت بالادست و پایین‌دست پتروشیمی داشته باشد.

وی برگزاری این نمایشگاه در اوج تحریم‌های بی‌اساس غرب را آوردگاهی بر پایه همگرایی و تعاملات تخصصی به‌منظور بهبود و ارتقای تولید کشور، آن هم در سال «مهار تورم و رشد تولید» که با درایت رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده است، دانست.

رئیس کل روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه مهم‌ترین تأثیر چنین رویدادی، آگاهی و بینش است، تأکید کرد: در این آوردگاه، شرکت‌کنندگان اعم از مدیران دولتی، کارشناسان، تولیدکنندگان بخش بالادست، فعالان و کارآفرینان پایین‌دست پتروشیمی، در نتیجه تعاملات، به درجه‌ای از بینش می‌رسند که به‌روشنی می‌دانند وضعیت صنعت پتروشیمی و به‌طور مشخص تولیدات پلیمری در چه مسیری حرکت کرده و آینده پیش‌ رو چه خواهد بود.

دوستی ادامه داد: این بینش، مسیر پیش‌ روی تولیدکنندگان و فعالان پایین‌دست را مشخص و روشن می‌کند تا نمایشگاه ایران‌پلاست، چهره تولید را کاملاً واقعی و شفاف به تصویر بکشد.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه هفدهم ایران‌پلاست همسو با شکستن تحریم‌های غرب علیه جمهوری اسلامی ایران، پذیرای بیش از ۲۱۰ شرکت خارجی در فضایی بالغ بر ۳ هزار مترمربع است، اظهار کرد: در این میان ۳۰۰ مهمان خارجی فعال در بخش‌های مختلف صنعت پتروشیمی حضور خواهند داشت که در کنار برگزاری ۲۰ نشست تخصصی و کارگاه آموزشی، امکانی بسیار مناسب برای فعالان صنعت پتروشیمی در داخل کشور است تا از طریق فرصتی که نمایشگاه ایران‌پلاست فراهم کرده است، تعاملات حداکثری را داشته باشند.

مدیر هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست تصریح کرد: در این نمایشگاه بیش از هفت قرارداد و ۹ تفاهم‌نامه از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران منعقد خواهد شد تا بهترین و بیشترین بهره از تعاملات در این صنعت نصیب مردم شود.

دوستی افزود: از آغاز دولت مردمی، راهبرد صنعت پتروشیمی تأکید بر به حداقل رساندن خام‌فروشی بوده است و به این منظور سیاست‌ها و برنامه‌های جامعی از سوی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید ویژه بر تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و حمایت از توسعه صنعت پایین‌دست، تدوین شده است که تبلور آن را می‌توانیم در نمایشگاه هفدهم ایران‌پلاست شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه هفدهم ایران‌پلاست در فضایی به مساحت ۷۰ هزار مترمربع،  با حضور ۵۶۰ شرکت داخلی و ۲۱۰ شرکت خارجی از عزم جدی و راسخ دولت مردمی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی همسو با توجه و تأکید ویژه به بیانات رهبر انقلاب درباره جلوگیری از خام‌فروشی حکایت دارد.

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست از امروز ۲۶ شهریورماه به‌مدت چهار روز تا ۲۹ شهریورماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر است.

کد خبر 630309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =