تأمین کاتالیست صادراتی و پالایشگاه‌های داخلی از سوی پژوهشگاه صنعت نفت

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: پژوهشگاه در زمینه تولید کاتالیست‌ها بسیار موفق عمل کرده تا جایی که توانسته کاتالیست‌های مورد نیاز یکی از کشورهای خارجی و پالایشگاه‌های داخل را تأمین کند.

به گزارش شانا به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، عظیم کلانتری‌اصل روز (یکشنبه ۲۶ شهریورماه) طی بازدید مرتضی شاهمیرزایی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از غرفه پژوهشگاه صنعت نفت در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست به توان و ظرفیت‌های پژوهشگاه اشاره کرد و گفت: پژوهشگاه با هدف همکاری با صنعت پتروشیمی در نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست برای نخستین بار حضور یافته است و قصد دارد در زنجیره ارزش صنایع پتروشیمی ایفای نقش کند.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود از سوی شرکت صنایع پتروشیمی مأموریتی در این حوزه به پژوهشگاه واگذار شود تا بتوانیم با کمک محققان این مجموعه و ظرفیت‌های موجود وابستگی‌های این صنعت را به حداقل برسانیم.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با بیان اینکه پژوهشگاه در زمینه‌های پرشمار می‌تواند خدمات مؤثری را به کشور ارائه کند، اظهار کرد: پژوهشگاه صنعت نفت باید تمرکز خود را بر روی ابتدا و انتهای زنجیره ارزش معطوف کند چرا که افزایش تولید و مسائل مرتبط با پتروشیمی از موضوع‌های اساسی کشور محسوب می‌شود.

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست از امروز (یکشنبه، ۲۶ شهریورماه) به‌مدت چهار روز تا ۲۹ شهریورماه با رویکرد توسعه تکمیل زنجیره ارزش، حمایت از تولید ملی و رونق ساخت داخل در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر است.

کد خبر 630324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =