افزایش قیمت نفت در پی تشدید نگرانی‌ها درباره کمبود عرضه

قیمت‌ نفت در بازارهای جهانی به‌دلیل نگرانی‌ها درباره کمبود عرضه نفت در بازارهای جهانی برای چهارمین جلسه معاملاتی پیاپی افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه (۲۸ شهریورماه) در پی اضافه شدن نگرانی کاهش تولید شیل آمریکا به نگرانی‌ها درباره کمبود عرضه ناشی از تمدید کاهش‌های دواطلبانه روسیه و عربستان برای چهارمین جلسه معاملاتی پیاپی افزایش یافت.

قیمت شاخص نفت خام برنت دریای شمال تا ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح روز سه‌شنبه با ۴۶ سنت یا ۰.۴۹ درصد افزایش به ۹۴ دلار و ۸۹ سنت برای هر بشکه رسید.

نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا با ۹۸ سنت یا ۱.۱ درصد افزایش ۹۲ دلار و ۴۶ سنت برای هر بشکه معامله شد.

میانگین هفتگی قیمت‌ هر دو شاخص نفتی برای سومین هفته پیاپی با افزایش روبه‌رو بود و اکنون به بالاترین سطح ۱۰ ماه  اخیر رسیده‌ است.

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) روز دوشنبه اعلام کرد که تولید نفت آمریکا در پی کاهش تولید نفت شیل در مسیر کاهش قرار گرفته است و در اکتبر به ۹ میلیون و ۳۹۳ هزار بشکه می‌رسد که پایین‌ترین سطح از ماه مه ۲۰۲۳ است و این کاهش برای سه ماه پیاپی ادامه خواهد داشت.

کلوین وانگ، تحلیلگر ارشد بازار در مؤسسه اوای‌ان‌دی‌ای (OANDA) مستقر در سنگاپور در این باره گفت: قیمت‌های نفت با نگرانی درباره کمبود عرضه و عوامل فنی افزایش می‌یاید.

وی اظهار کرد: اکنون شاهد روند مداوم افزایشی کوتاه‌مدت برای نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا بوده‌ایم.

کد خبر 630362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =