پژوهشگاه نفت پلتفرم هوشمند صنعتی پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس را طراحی می‌کند

قرارداد «پلتفرم هوشمند صنعتی در حوزه‌های اچ‌اس‌ئی، حراستی و تولیدی» با هدف کاهش مخاطره‌های انسانی و تجهیزات بین پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس امضا شد.

به گزارش شانا به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، ایمنی محیط کار با پردازش تصاویر دوربین‌های مداربسته به‌وسیله هوش‌ مصنوعی از مهم‌ترین اهداف این قرارداد محسوب می‌شود.

بر همین اساس، با توجه به تدوین برنامه‌های تحول دیجیتال و هوشمندسازی، این پروژه در حوزه بینایی ماشین (Machine Vision) تعریف شده است که از طریق آن بتوان مخاطره‌ها را به حداقل رساند.

بر پایه این گزارش، بینایی ماشین با درک و فهم بخشیدن به دوربین‌ها می‌تواند افزون بر پایش و رصد مخاطره‌های مختلف، گزارش مناسب را از وضعیت موجود نیز ارائه دهد. کاهش خطای انسانی و نظارت ۲۴ ساعته این دستگاه‌های هوشمند را می‌توان از مزیت‌های آنها نسبت به دوربین‌های معمولی دانست.

این قرداد طی سه ماه از تاریخ امضا مورد تأیید طرفین است و مدت زمان این قرارداد با توافق طرفین قابلیت تمدید را دارد.

این قرارداد طی سومین روز از  برگزاری نمایشگاه ایران‌پلاست (سه‌شنبه، ۲۸ شهریورماه) بین منصور بزمی، معاون فناوری و روابط‌بین‌الملل پژوهشگاه صنعت نفت و محمود امین‌نژاد، مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس امضا شد.

کد خبر 630368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =