ضرورت ارتقای سطح کیفی بهداشت و درمان کارکنان در زادگاه نفت

سرپرست سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت بر لزوم حفظ و ارتقای سطح کیفی بهداشت و درمان کارکنان شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان تأکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان، علیرضا هیهاوند، مدیرعامل این شرکت در بازدید سرپرست سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با اشاره به وضع جغرافیایی خاص و مخاطره‌های تولید نفت و گاز در مسجدسلیمان، بر لزوم گسترش سطح کیفی خدمات بهداشت و درمان به‌ویژه تخصیص تجهیزات جدید پزشکی و تخصص‌های پزشکی تأکید کرد.

وی افزود: نبود تخصص‌های لازم پزشکی در بهداشت و درمان صنعت نفت به‌گونه‌ای است که همکاران و خانواده آنها برای دریافت کوچک‌ترین و ابتدایی‌ترین خدمات بهداشتی و درمانی ترجیح می‌دهند رنج سفر ۱۳۰ کیلومتری در یک جاده پر پیچ و خم و پرمخاطره را تحمل و به مراکز درمانی اهواز، مرکز استان سفر و مراجعه کنند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان گفت: نبود تخصص‌های پزشکی سبب شده کارکنان این شرکت هزینه‌های زیادی را بابت دریافت این خدمات با توجه به‌ اختلاف تعرفه خدمات درمانی در بیرون صنعت پرداخت کنند.

هیهاوند با اشاره به وجود پالایشگاه گاز و مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان تصریح کرد: با گسترش فعالیت‌های صنعت نفت در این منطقه و افزایش کمی کارکنان صنعت نفت، مراکز بهداشتی و درمانی صنعت نفت در این منطقه هم از نظر کمّی و هم از نظر کیفی افزایش و تخصص‌های پزشکی شامل قلب و عروق، ریه، رادیولوژی، دندان‌پزشکی به همراه تجهیزات روزآمدشده به این منطقه تخصیص یابد.

وی در ادامه کمبود تعداد اقلام دارویی تخصیص یافته به بهداشت و درمان صنعت نفت و لزوم استقرار مراکز پزشک‌یاری در واحدهای اقماری و عملیاتی این شرکت با توجه به مخاطرات همیشگی و جدی تولید نفت را از دیگر دغدغه‌ها و خواسته‌های شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان برشمرد.

در ادامه سیدعلی جزایری تهرانی، سرپرست سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت از بخش‌های مختلف بیمارستان امام خمینی (ره) صنعت نفت مسجدسلیمان به‌عنوان قدیمی‌ترین و نخستین بیمارستان کشور و از وضعیت احداث ساختمان بیمارستان جدید صنعت نفت که خردادماه امسال کلنگ احداث آن به زمین زده شده بود، بازدید کرد.

کد خبر 630441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =