۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
  • کد خبر: 630479
قیمت نفت دوباره اوج گرفت

احتیاط سرمایه‌گذاران در بازارهای جهانی و ترس از تشدید محدودیت عرضه قیمت‌های جهانی نفت خام را دوباره به نمودار افزایشی بازگرداند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت نفت در روز دوشنبه افزایش یافت، زیرا سرمایه گذاران پس از اینکه مسکو ممنوعیت موقت صادرات سوخت را صادر کرد و در عین حال نسبت به افزایش بیشتر نرخ بهره که می تواند تقاضا را کاهش دهد، محتاط بود، بر چشم انداز عرضه محدودتر تمرکز کردند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال پس از سه سنت کاهش در روز جمعه (۳۱ شهریورماه)، امروز (دوشنبه، سوم مهرماه) در ساعت ۴ و ۳۴ دقیقه با ۳۲ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش به ۹۳ دلار و ۵۹ سنت برای هر بشکه رسید.

قیمت نفت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا برای دومین جلسه معاملاتی با ۲۴ سنت یا ۰.۲ درصد افزایش، ۹۰ دلار و ۲۷ سنت برای هر بشکه داد و ستد شد.

تونی سیکامور، تحلیلگر مؤسسه «آی‌جی مارکتز» در این باره گفت: قیمت‌های نفت خام هفته را در شرایطی آغاز کرده است که بازار همچنان به هضم ممنوعیت موقت روسیه در صادرات گازوئیل و بنزین ادامه می‌دهد و به بازاری با محدودیت عرضه می‌شود و این شرایط با تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای نگهداشتن نرخ‌ سود در سطوح بالا برایطولانی‌تری بالاتر جبران می‌شود..

هر دو شاخص نفتی پس از اینکه موضع بانک مرکزی ایالات متحده بخش های مالی جهانی را متزلزل و نگرانی‌ها درباره تقاضای نفت را تشدید کرد، پس از سه هفته افزایش کاهش یافت.

قیمت‌ها طی سه هفته گذشته پس از تصمیم عربستان و روسیه برای تمدید کاهش عرضه دواطلبانه تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی، بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته بود.

کد خبر 630479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =