احیای روابط ایران و عربستان گامی مثبت در گسترش همکاری‌ها

کارشناس روابط بین‌الملل گفت: احیای روابط ایران و عربستان گامی مثبت است و باید گام‌های دیگر همسو با تحقق آن برداشته شود تا بتوانیم در همه‌ سطوح همکاری بین دو کشور را گسترش دهیم و روابط را بر پایه‌های محکمی استوار کنیم.

به گزارش خبرنگار شانا، صباح زنگنه با اشاره به اینکه روابط ایران و عربستان به ایجاد امنیت و سرمایه‌گذاری مشترک بیشتر در منطقه خاورمیانه منجر می‌شود، افزود: بحث اقتصاد زمینه‌های خاص خود را دارد و باید مقدمات آن فراهم شود و تا زمانی که اعتماد بین دو کشور در همه سطوح حاصل نشود، نمی‌توان تحول چشمگیری را در اقتصاد رقم زد.

وی ادامه داد: ایجاد زمینه‌های محکم، پذیرش و ایجاد مشارکت در پروژه‌های دو کشور مانند پروژه توسعه میدان‌های نفت، گاز و طرح‌های پتروشیمی بسیار مهم است که می‌توانیم در این زمینه‌ها همکاری طولانی‌مدتی داشته باشیم.

این کارشناس روابط بین‌الملل با اشاره به میدان‌های نفت و گاز مشترک میان دو کشور گفت: در این زمینه باید بتوانیم به همکاری بر اساس یکپارچه‌سازی توسعه میدان‌ها و بهره‌برداری مشترک دست‌ یابیم که سودی متقابل برای دو کشور داشته باشد.

زنگنه یادآور شد: در همه‌ زمینه‌ها باید بسیار هوشمندانه و واقع‌بینانه کار کنیم و اعتمادسازی میان دو کشور دنبال شود و پس از هفت سال باید هر دو کشور یکدیگر را دوباره ارزیابی کنند تا بتوانند تعریف درستی از همکاری ارائه دهند.

کد خبر 630521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =