تولید نفت آمریکا در ژوئیه ۲۰۲۳ به بالاترین حد خود رسید

اداره اطلاعات انرژی آمریکا از رسیدن تولید نفت خام ایالات متحده به دوران اوج پیش از آغاز بحران شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که در پی رکوردشکنی تولید نفت در ایالت تگزاس آمریکا، بزرگ‌ترین تولید کننده نفت شیل ایالات متحده، تولید نفت خام ایالات متحده در ژوئیه امسال به اوج خود پیش از شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۱۹ نزدیک شد.

بر اساس این گزارش، تولید روزانه نفت خام آمریکا در ژوئیه با ۰.۷ درصد افزایش به ۱۲ میلیون و ۹۹۰ هزار بشکه رسید که بالاترین سطح رقم ۱۳ میلیونی ثبت شده در نوامبر ۲۰۱۹ است.

تولید نفت در ایالت‌های تگزاس، نیومکزیکو و داکوتای شمالی همگی با افزایش همراه بوده‌اند.

تولید روزانه نفت خام ایالت تگزاس آمریکا در ماه ژوئیه با ۱.۳ درصد افزایش به ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه رسید و رکوردی تاریخی ثبت کرد.

بر اساس این گزارش، تولید نفت خام داکوتای شمالی هم با ۱.۲ درصد افزایش به روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه و تولید نیومکزیکو با ۰.۶ درصد افزایش به یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت در روز رسید.

افزایش تولید نفت خام آمریکا در حالی رخ می‌دهد که عربستان و روسیه پنجم سپتامبر (۱۴ شهریورماه) کاهش داوطلبانه نفت خود را در مجموع روزانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه تا پایان سال تمدید کردند، به‌طوری که بازارهای جهانی نفت خام به این خبر واکنش نشان داد و اکنون قیمت‌های جهانی نفت خام در مسیر رسیدن به ۱۰۰ دلار برای هر بشکه قرار گرفته است.

قیمت نفت خام آمریکا در روز جمعه (هفتم مهرماه) بیش از ۹۱ دلار برای هر بشکه معامله شد و این شرایط امیدها برای افزایش تولید را تقویت کرد.

در همین حال، عرضه روزانه نفت خام و فرآورده‌های نفتی ایالات متحده طی ژوئیه امسال ۵۹۲ هزار بشکه و به ۲۰ میلیون و ۱۲۰ هزار بشکه و پایین‌ترین سطح از آوریل رسید.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که تولید بنزین ایالات متحده با ۲۶۶ هزار بشکه ماهش به ۹ میلیون و ۱۰ هزار بشکه در روز و کمترین سطح از آوریل رسید.

بر اساس تازه‌ترین گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید ناخالص گاز طبیعی آمریکا طی ماه ژوئیه در ۴۸ ایالت ۰.۷ میلیارد فوت‌مکعب در روز افزایش یافت و به رکورد ۱۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون فوت مکعب در روز رسید.

این رقم در ماه مه به بالاترین حد خود یعنی ۱۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون فوت‌مکعب در روز رسید.

در ایالت‌های تولیدکننده گاز، تولید ماهانه در ماه ژوئیه در تگزاس ۰.۶ درصد افزایش یافت و به رکورد ۳۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون فوت مکعب در روز رسید، اما در پنسیلوانیا با ۱.۱ درصد کاهش به رقم ۲۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون فوت‌مکعب در روز رسید.

کد خبر 630961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =