تولید نفت آمریکا برای سومین ماه پیاپی کاهش می‌یابد

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در تازه‌ترین گزارش خود پیش‌بینی کرد که تولید نفت آمریکا در ماه اکتبر به پایین‌ترین سطح از مه ۲۰۲۳ می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز دوشنبه (۲۷ شهریورماه) در گزارش ماهانه بهره‌وری حفاری خود اعلام کرد که تولید نفت ایالات متحده از مناطق تولیدکننده نفت شیل برای سومین ماه پیاپی در ماه اکتبر به پایین‌ترین سطح از ماه مه ۲۰۲۳ می‌رسد.

داده‌های این اداره نشان می‌دهد انتظار می‌رود تولید نفت آمریکا در ماه اکتبر از روزانه ۹ میلیون و ۴۳۳ هزار بشکه در سپتامبر به ۹ میلیون و ۳۹۳ هزار بشکه در روز می‌رسد. این رقم در ژوئیه به رکورد ۹ میلیون و ۴۷۶ هزار بشکه رسیده بود.

کاهش احتمالی روزانه حدود ۴۰۰ هزار بشکه‌ای بزرگ‌ترین کاهش ماهانه از دسامبر ۲۰۲۲ به‌شمار می‌آید.

انتظار می‌رود تولید نفت خام در حوضه پرمین در تگزاس و نیومکزیکو، بزرگ‌ترین حوضه نفت شیل ایالات متحده  با کاهش روزانه ۲۶ هزار بشکه‌ای به ۵ میلیون و ۷۷۳ هزار بشکه در روز برسد که پایین‌ترین سطح از آوریل خواهد بود.

تولید روزانه نفت خام در منطقه ایگل فورد تگزاس جنوبی با ۱۷ هزار بشکه کاهش به یک میلیون و ۱۰۹ هزار بشکه در روز می‌رسد که پایین‌ترین سطح از دسامبر ۲۰۲۲ خواهد بود.

با این حال، تولید نفت در منطقه باکن در داکوتای شمالی و مونتانا قرار است حدود ۳ هزار بشکه در روز افزایش یابد و به یک میلیون و ۲۲۷ هزار برسد که بالاترین سطح از نوامبر ۲۰۲۰ خواهد بود.

بر اساس داده‌های شرکت خدمات حفاری بیکرهیوز آمریکا، با وجود چند افزایش هفتگی دکل‌های حفاری نفت و گاز طبیعی، شمار دکل‌های حفاری در ایالات متحده همچنان حدود ۱۲۲ دستگاه یا ۱۶ درصد کمتر دوره مشابه پارسال بوده است.

از آنجا که شرکت‌های اکتشاف و تولید آمریکا همچنان بر بازگشت پول به سرمایه‌گذاران و پرداخت بدهی‌ها متمرکز هستند از افزایش تولید نفت و گاز فاصله گرفته‌اند.

با این حال، تولید نفت و گاز آمریکا در مسیر رسیدن به بالاترین حد در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ قرار دارد که بخشی از آن به‌دلیل افزایش قیمت نفت است.

قیمت نفت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا حدود بالاترین قیمت خود از نوامبر ۲۰۲۲ معامله می‌شود و پس از افزایش حدود ۷ درصدی در سال ۲۰۲۲، تاکنون حدود ۱۴ درصد رشد داشته‌اند.

در همین حال، قیمت‌های آتی گاز آمریکا پس از افزایش در سال جاری میلادی تاکنون حدود ۳۹ درصد کاهش یافته است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی کرد کل تولید گاز در حوضه‌های بزرگ شیل با کاهش روزانه ۰.۳ میلیارد فوت مکعبی در ماه اکتبر به ۹۸.۴ میلیارد فوت‌مکعب در روز خواهد رسید، این رقم در ماه سپتامبر به ۹۸.۷ میلیارد فوت‌مکعب در روز می‌رسد.

بر اساس داده‌های این نهاد که به سال ۲۰۰۷ بازمی گردد، تولید گاز برای سومین ماه پیاپی در مسیر کاهش قرار می‌گیرد که این رقم با رکورد روزانه ۹۹.۱ میلیارد فوت‌مکعبی در مه ۲۰۲۳ مقایسه می‌شود.

در بزرگ‌ترین حوضه گاز شیل، «آپالاشیا» در پنسیلوانیا، اوهایو و ویرجینیای غربی، قرار است تولیدش در اکتبر به ۳۵.۷ میلیارد فوت‌مکعب در روز و پایین‌ترین مقدار از آوریل برسد.

کد خبر 630373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =