۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸
  • کد خبر: 630106
شمار دکل‌های نفت آمریکا افزایش یافت

شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز اعلام کرد که شمار دکل‌های نفت شرکت‌های انرژی آمریکا برای نخستین بار از ماه ژوئن افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت بیکرهیوز در گزارشی اعلام کرد شرکت‌های انرژی آمریکا در هفته منتهی به هشتم سپتامبر (جمعه، ۱۷ شهریورماه) تعداد دکل‌های نفت خود را برای نخستین بار از ماه ژوئن افزایش دادند، این در حالی است که شمار دکل‌های حفاری گاز طبیعی کاهش یافته است.

تعداد دکل‌های نفت و گاز که نشان‌دهنده اولیه تولید در آینده به‌شمار می‌رود، در هفته منتهی به هشتم سپتامبر با یک دستگاه افزایش به عدد ۶۳۲ رسید.

بر اساس اعلام بیکر هیوز، با وجود افزایش شمار دکل‌ها در این هفته، مجموع دکل‌های حفاری همچنان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۲۷ دستگاه معادل ۱۷ درصد کاهش داشته است.

تعداد دکل‌های نفتی آمریکا در هفته یادشده با یک دستگاه افزایش به ۵۱۳ رسید، این در حالی است که شمار دکل‌های گازی با یک دستگاه  کاهش به عدد ۱۱۳ رسید که کمترین تعداد از ژانویه ۲۰۲۲ تاکنون به‌شمار می‌رود.

پس از افزایش قیمت‌های نفت و گاز به‌دلیل ایجاد تنش بین روسیه و اوکراین در سال گذشته میلادی، تعداد دکل‌های حفاری آمریکا تا نوامبر ۲۰۲۲ به ۷۸۴ دستگاه رسیده بود، اما از آن زمان تاکنون با کاهش قیمت‌ها در ابتدای سال جاری، حدود ۱۹ درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت خدمات میدان‌های نفتی پترسون این هفته پیش‌بینی کرد با افزایش قیمت‌های انرژی و در نتیجه بالا رفتن فعالیت‌های حفاری، تعداد دکل‌های نفت و گاز آمریکا تا پایان سال آینده به بیش از ۷۰۰ دستگاه افزایش یابد.

قیمت نفت خام آمریکا پس از افزایش حدود هفت درصدی در سال ۲۰۲۲، از ابتدای امسال تاکنون حدود ۹ درصد رشد داشته است. در همین حال، قیمت معامله‌های آتی گاز آمریکا نیز پس از رشد حدود ۲۰ درصدی در سال گذشته، از ابتدای امسال تاکنون حدود ۴۲ درصد کاهش داشته است.

افزایش قیمت‌های نفت، تولید نفت خام آمریکا را امسال به روال عای بازگردانده تا به بالاترین سطح خود از زمان شیوع بیماری کرونا برسد، این در حالی است که با وجود افت شدید قیمت‌ها، حدنصاب دیگری برای تولید گاز در سال ۲۰۲۳ نیز پیش‌بینی شده بود.

افزایش تولید گاز در درجه نخست به‌دلیل بالا رفتن تمایل به حفاری نفت در حوضه‌های شیل آمریکا مانند حوضه پرمین در غرب تگزاس و شرق نیومکزیکو است که گازهای همراه زیادی نیز تولید می‌کنند.

کد خبر 630106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =