روسیه برای کاهش بیشتر یا افزایش تولید نفت در نوامبر تصمیم می‌گیرد

معاون نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد که برای کاهش بیشتر یا افزایش تولید نفت خام این کشور در ماه نوامبر تصمیم گرفته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، الکساندر نواک روز چهارشنبه (۱۲ مهرماه) اعلام کرد که روسیه ماه آینده کاهش بیشتر داوطلبانه یا افزایش تولید نفت خام خود را بررسی می‌کند و در عین حال به‌طور جداگانه کاهش کنونی صادرات نفت خام خود را نیز تا پایان سال ادامه می‌دهد.

روسیه توافق کرده است که دو کاهش داوطلبانه جداگانه در عرضه نفت خود انجام دهد. این کشور در ماه آوریل تصمیم گرفت تولید نفت خام خود را تا پایان سال ۲۰۲۴ به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد، این در حالی است که در ماه اوت اعلام کرد صادرات خود را تا پایان سال جاری میلادی ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش می‌دهد.

اظهارات نواک در حالی بیان شد که نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک‌پلاس (JMMC) روز چهارشنبه به‌منظور بررسی سیاست‌های این گروه به‌صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

چهار منبع اوپک‌پلاس هفته گذشته به رویترز اعلام کردند دور از انتظار است که این گروه برنامه کنونی تولید نفت خود را در نشست روز چهارشنبه تغییر دهد.

عربستان روز چهارشنبه اعلام کرد به کاهش داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای تولید روزانه نفت خام خود در ماه نوامبر و تا پایان دسامبر ۲۰۲۳ ادامه خواهد داد.

نواک نیز اعلام کرد همان‌طور که پیش‌تر اعلام شده بود، روسیه کاهش داوطلبانه ۳۰۰ هزار بشکه‌ای صادارت روزانه خود را تا پایان دسامبر ادامه خواهد داد.

وی در زمینه تولید نیز گفت: ماه آینده تحلیلی از بازار نفت انجام می‌شود تا درباره کاهش بیشتر یا افزایش تولید تصمیم‌گیری شود.

این کاهش تولید افزون بر کاهش داوطلبانه‌ای است که روسیه در ماه آوریل ۲۰۲۳ اعلام کرده بود تا پایان دسامبر ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت.

نواک تأکید کرد که کاهش داوطلبانه بیشتر تولید نفت روسیه هسمو با تلاش اعضای اوپک‌پلاس برای حفظ ثبات و تعادل در بازار نفت انجام می‌شود.

کد خبر 631118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =