بازدید وزیر کشور از تأسیسات نفت فلات قاره در میدان مشترک فروزان

وزیر کشور به همراه تنی چند از مقام‌های کشوری و استانی، از تأسیسات دریایی شرکت نفت فلات قاره در میدان مشترک فروزان بازدید و با کارکنان این سکوی نفتی در خلیج‌فارس دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، احمد وحیدی با همراهی استاندار بوشهر، معاون عمرانی وزارت کشور، فرمانده سپاه امام صادق (ع)، فرماندار بوشهر، مدیر منطقه عملیاتی خارک و تنی چند از مسئولان کشوری و استانی در برنامه‌ای از پیش اعلام نشده به‌منظور بازدید از تأسیسات دریایی میدان مشترک فروزان و دیدار با کارکنان عازم این سکوی نفتی شدند.

وزیر کشور و هیئت همراه پس از ورود به سکوی فروزان از بخش‌های مختلف آن بازدید و ضمن حضور در اتاق کنترل طی دیداری صمیمی با کارکنان پرتلاش این سکو از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات قرار گرفت.

علیرضا متعالی، مدیر منطقه عملیاتی خارک، کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران را سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی کشور دانست و گفت: در شرایط سخت تحریم کارکنان شرکت ملی نفت ایران با انگیزه و روحیه جهادی در مسیر توسعه صنعت نفت دریایی کشور و استخراج و بهره‌برداری از نفت و گاز دریایی با اولویت میدان‌های نفتی مشترک گام برمی‌دارند.

مدیر منطقه عملیاتی خارک در تشریح مشکلات و دغدغه‌های کارکنان اظهار کرد: با وجود سختی کار، وضع بد اقلیمی و مخاطرات کار در سکوها و مجتمع‌های دریایی و تأسیسات نفتی جزیره در کنار شرایط طاقت‌فرسای کار اقماری و خطرات بالقوه این صنعت، چند سالی است محدودیت‌های پرداخت سقف حقوق، مالیات‌های سنگین و سقف پاداش پایان خدمت عرصه را بر همکاران سخت کرده است.

وزیر کشور پس از گفت‌وگو با کارکنان مجتمع فروزان، در سخنانی از همه کارکنان نفتی شاغل در سکوها و جزایر جنوب کشور قدردانی کرد و به آنان خداقوت گفت.

وحیدی در پایان در جریان اقدام‌ها و پروژه‌های در حال اجرا برای افزایش تولید میدان مشترک نفتی فروزان قرار گرفت.

میدان نفتی فروزان در فاصله ۱۰۰ کیلومتری از جزیره خارک قرار دارد و با میدان نفتی مرجان عربستان مشترک است.

کد خبر 631189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =