۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷
  • کد خبر: 631339
بهره‌مندی بیش از ۲ هزار خانوار زابلی از گاز

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان تازه‌ترین وضع پروژه‌های گازرسانی به منطقه سیستان را تشریح و اعلام کرد که اکنون حدود ۲ هزار و ۳۰۰ خانوار شهری زابل مشترک گاز طبیعی هستند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمدرضا میرشکاری در دیدار با فرماندار ویژه شهرستان زابل گفت: شهر زابل نخستین شهر بهره‌مند از نعمت گاز طبیعی بوده که برای تحقق این مهم نیازمند ۵۰۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع بود و تاکنون ۴۷۰ کیلومتر آن از سوی شرکت گاز استان گیلان اجرایی شده و مابقی در حال اجراست و این در حالی است که ۴۰۰ کیلومتر از شبکه یادشده به شبکه گاز متصل است.

>>> بیشتر بخوانید؛

تازه‌ترین خبرها از گازرسانی به سیستان و بلوچستان/ گاز تا پایان ۱۴۰۲ به نیروگاه، شهر و صنایع کنارک می‌رسد

وی ادامه داد: طبق برآوردها، شهر زابل ۲۰ هزار علمک نیاز دارد که تاکنون ۸ هزار علمک نصب شده و حدود ۲ هزار و ۳۰۰ خانوار شهری مشترک گاز طبیعی هستند و بر اساس پیش‌بینی انجام‌شده، همه علمک‌ها تا اواسط فصل زمستان نصب می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان افزود: عملیات گازرسانی به چهار شهر دیگر در منطقه سیستان نیز انجام شده که در این بین پروژه گازرسانی به شهر محمدآباد هفته دولت امسال به بهره‌برداری رسید و عملیات نصب عملک به‌زودی در این شهر آغاز می‌شود، همچنین بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به شهر ادیمی تا یک ماه آینده، شهر زهک دو ماه و متعاقباً شهر دوست‌محمد به بهره‌برداری می‌رسند.

میرشکاری با بیان اینکه همه شهرها و روستاهای منطقه سیستان تا پایان سال ۱۴۰۴ گازرسانی می‌شوند، گفت: همه شهرها و روستاهای منطقه سیستان در برنامه گازرسانی هستند و اکنون شبکه مورد نیاز شهرهای بنجار و جزینک، ۵۲ روستای حوزه شهرستان نیمروز و ۲۶ روستای محدوده شهرهای زابل و زهک از سوی شرکت گاز استان یزد به‌عنوان استان معین در حال اجراست.

وی درباره تخصیص تسهیلات گازکشی به مردم سیستان و بلوچستان یادآور شد: با تدبیر دولت سیزدهم مبلغ ۱۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه برای اجرای شبکه داخلی منازل در نظر گرفته شده که از طریق معرفی متقاضیان اشتراک به بانک‌های عامل قابل دریافت است و این در حالی است که در دور نخست سفر ریاست جمهوری، مصوبه‌ای با هدف حمایت از خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی تصویب شد که بر این اساس با معرفی شهروند زیر پوشش از طرف نهادهای حمایتی یادشده، هزینه مربوطه به صورت بلاعوض از سوی این شرکت پرداخت می‌شود.

کد خبر 631339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =