اجرای بیش از ۶۷۰ کیلومتر شبکه گاز در منطقه سیستان از سوی شرکت گاز گیلان

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان گفت: از مجموع ۷۰۰ کیلومتر شبکه گاز طراحی‌شده در پنج پیمان برای گازرسانی به زابل و چهار شهر محمدآباد، زهک، ادیمی و دوست محمد، بیش از ۶۷۹ کیلومتر (۱۱۸ کیلومتر خط تغذیه و ۵۶۱ کیلومتر شبکه توزیع) آن از سوی اشرکت گاز گیلان اجرا و حدود ۳۷۳ کیلومتر آن گازرسانی شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، عیسی جمال‌نیکویی درباره اجرای عملیات شبکه‌گذاری گاز در منطقه سیستان به‌عنوان شرکت گاز معین، اظهار کرد: تنها حدود ۲۷ کیلومتر شبکه توزیع در داخل هسته مرکزی شهر زابل باقی‌مانده که اجرای آن با توجه به تراکم جمعیت، سختی کار، مشکلات فاضلاب و مجوزهای صادره با همکاری فرماندار منطقه، شهردار، پلیس راهور و دیگر دستگاه‌های اجرایی شهرستان در حال اجراست.

وی با بیان اینکه اکنون خطوط تغذیه شهرهای زهک و ادیمی برای آزمون آماده است، ادامه داد: با تهیه آب مناسب، خط تغذیه ادیمی در حال آبگیری برای انجام آزمون و خط تغذیه زهک نیز به محض آماده شدن آب در مراحل آزمون قرار خواهد گرفت؛ ضمن آن‌که شبکه زهک در حال آزمون نیوماتیک است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان درباره گازرسانی به شهر محمدآباد گفت: همه مراحل اجرایی این شهر به تکمیل شده و خطوط تغذیه تا ایستگاه تی‌بی‌اس و شبکه توزیع آن نیز گازرسانی شده است.

جمال‌نیکویی همچنین در تشریح وضع گازرسانی در شهر دوست‌محمد با بیان اینکه ۱.۷ کیلومتر خط تغذیه در محور راه روستای پودینه باقی‌مانده است، افزود: عملیات عبور لوله از کانال نیاتک با دستور رئیس قرارگاه و فرماندار زابل انجام شد و در صورت همکاری لازم در صدور مجوزها، پیش از پایان مردادماه، کار اجرای آن تکمیل می‌شود و آماده آزمون خواهد بود.

وی همچنین یادآور شد: عملیات اجرای شبکه توزیع شهر دوست‌محمد با اجرای حدود ۴۲ کیلومتر به تکمیل شده و همزمان با آزمون خط تغذیه، آزمایش نیوماتیک آن هم اجرایی شده و ضمن پیگیری و اجرای ایستگاه تی‌بی‌اس، برای گازرسانی آماده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در پایان با بیان اینکه کارکنان این شرکت به همراه پیمانکاران اجرایی پروژه به‌صورت مستمر و شبانه‌روزی در حال پیشبرد طرح گازرسانی به منطقه سیستان هستند، بیان کرد: تکمیل این طرح ملی نیازمند همراهی بیشتر مسئولین استانی و شهرهای مربوطه است.

کد خبر 476209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =