۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
  • کد خبر: 631391
پتروشیمی شیراز بازار هدف خود را گسترش می‌دهد

شرکت پتروشیمی شیراز با متنوع‌سازی مشتریان در بازارهای هدف و استفاده از ظرفیت بی‌نظیر لجستیک، انبار و مدیریت بهینه کنترل موجودی محصولات صادراتی پیش‌بینی کرده است که طی ۶ ماه دوم سال ۱۴۰۲ فروش حداکثری محصولات با حداکثر قیمت را تجربه کند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی شیراز، این شرکت به‌عنوان دومین اوره‌ساز بزرگ کشور در ۶ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲ یک میلیون و ۷۸۶ هزار تن انواع محصولات شامل ۸۴۳ هزار تن اوره، ۵۷۵ هزار تن آمونیاک، ۱۹۹هزار تن اسید نیتریک، ۱۱۸ هزار تن نیترات آمونیوم، ۴۸ هزار تن متانول، ۲ هزار تن آرگون و ۱۳۰۰ تن کود مایع ازته تولید کرده است.

این شرکت در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ رقمی بالغ بر ۳۴ هزار میلیارد ریال فروش داخلی و ۶۰ هزار میلیارد ریال فروش صادراتی داشته و در مجموع به رقم ۹۳ هزار میلیارد ریالی فروش دست یافته است. این مهم در حالی بوده که نرخ‌های جهانی محصولات صادراتی این شرکت از جمله اوره صادراتی از ابتدای امسال روند نزولی شدیدی را طی کرده و کاهش ارزش ریالی فروش در ۶ ماه اول سال را سبب شده است.

خوشبختانه با متنوع‌سازی مشتریان در بازارهای هدف و استفاده از ظرفیت بی‌نظیر لجستیک، انبار و مدیریت بهینه کنترل موجودی محصولات صادراتی، هم‌اکنون فرصت مناسبی برای استفاده از افزایش نرخ‌های جهانی طی ماه‌های آتی فراهم آمده و برآورد می‌شود شرکت در ۶ ماهه دوم امسال فروش حداکثری محصولات با حداکثر قیمت را تجربه کند.

این شرکت هم‌اکنون با رعایت اصول بازایابی و مشتری‌مداری و بهره‌گیری از شبکه رو به توسعه مشتریان خود در سراسر جهان اعم از کشورهای جنوب، جنوب‌شرقی و غرب آسیا، همچنین کشورهای آفریقایی و ترکیه به‌ویژه با همکاری قابل توجه شرکت‌های زیرمجموعه گروه نفت و گاز پارسیان و پرهیز از رقابت منفی بین اوره‌سازان داخلی کشور، با وجود محدویت‌های بین‌المللی موفق به فروش انواع محصولات خود با نرخ‌هایی نزدیک به قیمت‌های جهانی شده است.

بنابراین با توجه به سیاست‌های تولید و توزیع این محصول راهبردی در کشورهای تولیدکننده و نزدیک شدن به فصول مصارف داخلی و جهانی، همچنین با توجه به الزام شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مبنی بر ثبت مابه‌التفاوت نرخ اوره حمایتی کشاورزی در سامانه بدهی‌های دولت، امکان فروش حداکثری محصول اوره داخلی نیز طی ۶ ماهه دوم سال فراهم شده و فروش محصولات داخلی شرکت نیز با روند رو به رشدی همراه خواهد بود.

مقدار مصرف گاز خوراک این شرکت در ۶ ماه نخست امسال نسبت به دوره مشابه قبل ۵ درصد کاهش داشته که با توجه به مقایسه روند تولید ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۲ با دوره مشابه، کنترل انرژی در زمینه مصرف گاز نیز بهبود یافته و در مجموع با توجه به تغییر نرخ خرید مواد اولیه این موضوع بر بهای تمام‌شده محصولات شرکت تأثیرگذار خواهد بود.

کد خبر 631391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =