استقرار سیستم مدیریت ایمنی فرآیند در ۴۵ درصد شرکت‌های پتروشیمی

مدیر اچ‌اس‌ئی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه در ۴۵ درصد شرکت‌های پتروشیمی کشور سیستم مدیریت ایمنی فرآیند (PSM) مستقر شده یا در حال استقرار است، گفت: براساس نقشه راه صنعت پتروشیمی، این سیستم در پنج سال آینده در ۸۰ درصد و در سال ۱۴۱۲ در ۱۰۰ درصد صنعت پتروشیمی مستقر می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، داوود عمادی امروز (یکشنبه، ۲۳ مهرماه) در نخستین همایش ایمنی فرآیند در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی اظهار کرد: چگونگی پیاده‌سازی مدیریت ایمنی فرآیند (PSM)، چگونگی رخداد حوادث، چالش‌ها و راهکارهای استقرار مدیریت ایمنی فرآیند در صنعت و شاخص‌های پایش عملکردی استقرار مدیریت ایمنی فرآیند از اهداف این همایش است.

وی با بیان اینکه موضوع مدیریت ایمنی فرآیند در سال ۱۳۸۸ در صنعت پتروشیمی مطرح شد، افزود: شرکت پلیمر آریاساسول نخستین شرکت در صنعت پتروشیمی است که استقرار سیستم مدیریت ایمنی فرآیند (PSM) را آغاز کرد.

مدیر اچ‌اس‌ائی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: پس از حادثه‌ای که در یکی از پتروشیمی‌های کشور در سال ۱۳۹۵ رخ داد، استقرار سیستم مدیریت ایمنی فرآیند در صنعت شتاب گرفت. ۱۲ درصد پتروشیمی‌ها سال ۱۳۹۰ استقرار سیستم مدیریت ایمنی فرآیند را آغاز کرده بودند که هم‌اکنون این رقم به ۴۵ درصد در صنعت پتروشیمی رسیده است.

عمادی تأکید کرد: بر اساس نقشه راه صنعت پتروشیمی، در پنج سال آینده در ۸۰ درصد و سال ۱۴۱۲ در تمام مجموعه صنعت پتروشیمی سیستم مدیریت ایمنی فرآیند (PSM) مستقر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استقرار سیستم مدیریت ایمنی فرآیند نقش بالایی در کاهش حوادث در صنعت دارد، گفت: صنعت پتروشیمی هم‌اکنون در حال استقرار و پایش اثربخشی سیستم مدیریت ایمنی فرآیند در کل صنعت است.

کد خبر 631643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =