اجرای پروژه‌های مسئولیت‌ اجتماعی از ملزومات توسعه پایدار است

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: اجرای پروژه‌های مسئولیت‌های اجتماعی از ملزومات توسعه پایدار است و اگر مسئولیت اجتماعی را از توسعه اقتصادی جدا کنیم، چیزی باقی نمی‌ماند.

به گزارش خبرنگار شانا، محسن خجسته‌مهر امروز (دوشنبه، ۲۴ مهرماه) در آیین امضای تفاهم‌نامه اجرای پویش اهدای بسته‌های آموزشی به دانش‌آموزان محروم مناطق نفت‌خیز و گازخیز کشور بین شرکت ملی نفت ایران و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه این اقدام‌ها الگوی ارزشمندی را در جامعه تزریق می‌کند، افزود: بیش از آنکه ارزش مادی این اقدام مهم قابل طرح باشد، ارزش معنوی و الگوی چندگانه آن ارزشمند است.

وی ادامه داد: کارهای کوچک می‌تواند گره‌های بزرگی را باز کند.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه بسیاری از مشکلات صنعت نفت به‌واسطه اثرات مثبت فعالیت‌های عام‌المنفعه حل می‌شود، تأکید کرد: اجرای پروژه‌های مسئولیت‌ اجتماعی جزو ملزومات توسعه پایدار است و اگر مسئولیت اجتماعی را از توسعه اقتصادی جدا کنیم، موضوعی باقی نمی‌ماند.

خجسته‌مهر گفت: اجرای مسئولیت اجتماعی زمینه‌ای برای توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور است.

وی با اشاره به اینکه این الگو برای اجرای پویش اهدای بسته‌های آموزشی، از ستاد اجرایی فرمان امام شکل گرفت و چون نیت خوبی بود در کل کشور ترویج شد، افزود: در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی به‌دنبال رشد اقتصادی هستیم و اگر نتوانیم این وظیفه را به‌درستی انجام‌دهیم، نمی‌توانیم آینده پایداری متصور باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: کسانی که می‌خواهند انقلاب اسلامی را پشتیبانی کنند اکنون در مدارس و در کلاس درس انقلاب اسلامی نشسته‌اند و پشتوانه انقلاب این است که بتوانیم این افراد را در همه زمینه‌ها رشد دهیم.

خجسته‌مهر تصریح کرد: رویکرد وزارت نفت این است که سهم مناسبی در ایفای مسئولیت اجتماعی، کاهش محرومیت و استقرار عدالت و فرصت‌های برابر و مناسب داشته باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از استعدادها در مناطق محروم است و برای شکوفایی آن استعدادها مسئولیم، گفت: با تأکیدهای وزیر نفت هیچ‌گاه ایفای مسئولیت اجتماعی را چرخ پنجم تلقی نکردیم و اولویت آن را همواره همزاد با تولید و توسعه صنعت نفت می‌دانیم.

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه کل پروژه‌های مسئولیت اجتماعی در صنعت نفت در دولت سیزدهم حدود ۶ هزار پروژه است، افزود: برای اجرای این پروژه‌ها ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است و متناسب با پروژه‌هایی که اجرا می‌شود شرکت ملی نفت برای پرداخت اعتبار آن اقدام می‌کند.

خجسته مهر ادامه داد: با توجه به آنکه مهارت‌آموزی به ایجاد شغل منجر می‌شود، ادامه داد: از همین رو توجه به ارتقای آموزشی در اجرای مسئولیت‌ اجتماعی صنعت نفت در اولویت قرار دارد.

وی به نتیجه کنکور امسال اشاره کرد و گفت: امسال ۵۰ نفر از افرادی که در قالب پروژه‌های مسئولیت اجتماعی صنعت نفت آموزش دیدند در استان‌های خوزستان و بوشهر رتبه زیر ۱۰۰ و ۲۱۳ نفر نیز رتبه زیر هزار به‌دست آوردند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود: توزیع ۱۵۰ هزار بسته در قالب این پویش، نماد و پیامی است که به شکل عمیق در تقویت بنیه علمی و ارتقای آموزش دانش‌آموزان در سراسر کشور گام برداریم.

وی با تأکید بر اینکه کمیته امداد و معاونت روستایی معاون اول رئیس جمهور، نقش مهم و اثرگذاری در این عرصه داشته‌اند، اظهار کرد: اعتبار اختصاص‌یافته در شرکت ملی نفت ایران برای تأمین نوشت‌افزار دانش‌آموزان محروم، از ۱۰ میلیارد تومان در سال گذشته به ۲۰ میلیارد تومان افزایش یافته و نسبت به سال قبل ۲ برابر شده است.

کد خبر 631762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =