دومین فراخوان نیازهای پژوهشی شرکت ملی حفاری در ۱۴۰۲ منتشر شد

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری از انتشار دومین فراخوان برای نیازهای پژوهشی این شرکت در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، محمدعلی بیگ‌زاده گفت: این فراخوان با عنوان طرح تهیه و تدوین دانش‌فنی، فناوری طراحی و پیاده‌سازی ثبت نرم‌افزار تخصصی مهندسی و عملیات نمودارگیری سطحی با قابلیت تطبیق با مجموعه‌های نمودارگیری سطحی است که با همکاری واحدهای فنی و عملیاتی شرکت شناسایی و از طریق پروژه پژوهشی و بر اساس نظام پژوهش، فناوری و تجاری‌سازی وزارت نفت اجرا می‌شود.

وی افزود: در این طرح ساخت نرم‌افزار تخصصی مهندسی عملیات نمودارگیری سطحی که قابلیت تطبیق با تمام یونیت‌های نمودارگیری سطحی با هر نوع نرم‌افزار به‌کاررفته را دارد، امکانات نمونه نرم‌افزارهای مهندسی عملیات خارجی را به‌طور کامل برای برنامه‌ریزی و تحلیل عملیات به‌صورت یکپارچه دارد، قابلیت کار به‌صورت برخط و غیربرخط  (Online و Offline) را دارد و ازسوی مهندسان عملیات سرچاهی و رؤسای عملیات در دفاتر مورد استفاده قرار گیرد مدنظر است.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران درباره ضرورت انجام طرح اظهار کرد: وجود چنین نرم‌افزاری سبب برنامه‌ریزی کامل عملیات و کنترل بیشتر و بهتر بر عملیات حفاری چاه‌های مختلف می‌شود، امکانات متنوعی از جمله طراحی نمودارهای مهندسی و محاسبه معادلات مهندسی عملیات و تهیه گزارش نهایی چاه را به کاربر خواهد داد و بعضی از قابلیت‌های این نرم‌افزار جزو خدمات الزامی و استاندارد نمودارگیری سطحی است که مورد توجه کارفرماها قرار دارد.

بیگ‌زاده گفت: این فراخوان در سامانه اجرایی تقاضا و عرضه پژوهش و فناوری (ساتع) به آدرس (www.sate.atf.gov.ir) قابل مشاهده است و پژوهشگران می‌توانند پیشنهاد خود را در قالب فرم پیشنهاد طرح پژوهشی روی سایت به آدرس (www.rtd.nioc.ir) تهیه و همراه با نامه رسمی از سوی معاونت پژوهشی دانشگاه یا رئیس پارک علم و فناوری مربوطه در سامانه ساتع ارسال کنند.

وی اظهار کرد: اطلاعات تکمیلی مربوط به طرح پیش‌گفته روی سامانه قابل دسترس بوده و آخرین مهلت بارگذاری پیشنهادها بیستم آبان‌ماه امسال است.

کد خبر 631834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =