آغاز ۱۵۰ کیلومتر توپکرانی خط لوله از سکوی سلمان به جزیره سیری به همت ملی حفاری

متخصصان شرکت ملی حفاری در مدیریت خدمات فنی حفاری این شرکت با همکاری شرکت نفت فلات قاره عملیات توپکرانی در ۱۵۰ کیلومتر خط لوله ۳۰ اینچ از سکوی نفتی سلمان به جزیره سیری در آب‌های خلیج فارس را آغاز کردند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، علیرضا شهبازی، مدیر خدمات فنی این شرکت گفت: عملیات توپکرانی (Pigging operations) به‌منظور آزمایش و پاکسازی خطوط لوله انجام ‌می‌شود.

وی افزود: این عملیات از مجموعه خدمات جانبی شرکت ملی حفاری ایران در سال‌های اخیر است که با به‌کارگیری تجهیزات لازم از سوی متخصصان مجرب شرکت ارائه می‌شود.

مدیر خدمات شرکت ملی حفاری ایران به کاربست تجهیزات کاربردی تفکیک‌گر سیار نفت برای تفکیک نفت و گاز و به‌کارگیری دستگاه فرآورش سیار نفت (MOT) به‌منظور ارائه خدمات به شرکت‌های متقاضی در چاه‌های در حال بهره‌برداری در مناطق نفت‌خیز اشاره کرد که به‌دلیل نیاز مبرم به استفاده از این دستگاه برای عملیات‌های ترمیمی درصدد عملیاتی کردن دومین دستگاه فرآورش سیار نفت است.

شهبازی خدمات تخصصی شامل حفاری با هوا، حفاری به روش فروتعادلی (UBD)، لوله مغزی سیار، آزمایش بهره‌دهی چاه، آزمایش چاه با ساق‌مته، لوله‌گذاری چاه، نصب آویزه، سیمانکاری، تزریق‌پذیری و اسیدکاری را از شمار خدمات تخصصی این مدیریت برشمرد که در عملیات حفاری چاه‌های نفت و گاز اعم از چاه‌های جدید و در تعمیر چاه‌های در حال بهره‌داری که به دلایلی دچار افت تولید می‌شوند، به‌ شرکت‌های بهره‌بردار نفتی زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های بخش خصوصی متقاضی این خدمات ارائه می‌شود.

وی از آغاز عملیات توپکرانی در ۱۵۰ کیلومتر خط لوله ۳۰ اینچ از سکوی نفتی سلمان به جزیره سیری در آب‌های خلیج فارس با همکاری شرکت نفت فلات قاره خبر داد.

کد خبر 631986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =