تولید نفت بی‌پی در جمهوری آذربایجان کاهش یافت

جمهوری آذربایجان از کاهش یک میلیون و ۵۰۰ هزار تنی تولید نفت شرکت بی‌پی در ۹ ماه سال ۲۰۲۳ میلادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از باکو، وزارت انرژی جمهوری آذربایجان اعلام کرد که تولید نفت در میدان آذری-چراغ-گونشلی جمهوری آذربایجان که مجری بهره‌برداری از آن شرکت بی‌پی است در بازه زمانی ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ به ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسیده است، در حالی که این مقدار در دوره مشابه پارسال ۱۵ میلیون تن بود.

کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های خارجی در جمهوری آذربایجان که تحت مدیریت شرکت بی‌پی کار برداشت نفت و گاز را به‌عهده دارند در دوره مورد بررسی ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تن نفت صادر کردند که ۸۸ درصد از کل صادرات این کشور را تشکیل می‌دهد.

بی‌پی از آغاز فعالیت خود در جمهوری آذربایجان، بیش از ۶۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تن نفت و میعانات گازی تولید کرده است که ۵۸۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تن آن از میدان آذری-چراغ-گونشلی است.

تولید میعانات گازی میدان شاه‌دنیز در این بازه زمانی ۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن بوده است.

صادرات نفت و میعانات گازی تولیدی کنسرسیوم شرکت‌های خارجی از ابتدای تولید تا یکم اکتبر ۲۰۲۳ (۹ مهرماه) ۶۲۲ میلیون تن بوده است.

تولید گاز بی‌پی در میدان شاه‌دنیز در بازه زمانی ژانویه تا سپتامبر امسال ۱۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب و تولید گاز در میدان آذری-چراغ-گونشلی ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب بوده است.

کد خبر 631875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =