افزایش تولید گاز در پالایشگاه هاشمی‌نژاد به‌دنبال رشد ۱۱ درصدی ذخیره‌سازی در شوریجه

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد اعلام کرد که حجم ذخیره‌سازی گاز طبیعی در مخزن شوریجه در ۷ ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۱۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، یحیی فیضی گفت: یکی از اقدام‌های مهم و مؤثر برای عبور موفق از روزهای سرد و تأمین انرژی مورد نیاز هموطنان، اجرای طرح ذخیره‌سازی گاز در مخزن شوریجه بود که این طرح، هم‌اکنون از موفق‌ترین دستاورها در حوزه تأمین انرژی به شمار می‌رود.

>>> بیشتر بخوانید؛

فراخوان شرکت ملی گاز برای سرمایه‌گذاری صنایع به‌منظور ذخیره‌سازی روزمینی

وی از آمادگی کامل پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد برای تولید پایدار گاز روزهای سرد سال خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲ میلیارد مترمکعب گاز در مخزن ذخیره‌سازی شوریجه تزریق شده که  نسبت به مدت مشابه پارسال، بیش از ۲۰۰ ملیون مترمکعب افزایش داشته که این مهم، کمک شایانی به پایداری تولید می‌کند.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد ادامه داد: افزایش ذخیره‌سازی ۲۰۰ میلیون مترمکعبی سبب افزایش تولید روزانه ۳ میلیون مترمکعب گاز در این مجتمع گازی در روزهای سرد زمستان امسال خواهد شد.

فیضی تصریح کرد: این پالایشگاه به‌عنوان تنها مجتمع گازی در حوزه شمال و شمال شرق کشور، نقشی ویژه در تأمین انرژی و گرما بخشیدن به منازل هموطنان به ویژه در فصل‌های سرد سال دارد.

وی یادآور شد: این موضوع از آن روست که در فصل‌های گرم سال با تلاش کارکنان در بخش‌های مختلف سازمان، در کنار تدوام تولید گاز، عملیات تعمیرات اساسی و آماده‌سازی واحدها برای تأمین حداکثری گاز در فصل سرد سال نیز انجام شده و با توجه به شرایط خاص استان خراسان رضوی به‌ویژه شهرستان سرخس در فصل زمستان سال ۱۴۰۱ و برودت هوا و تجربه‌های کسب‌شده، از هم‌اکنون آماده خدمت‌رسانی به هموطنان هستیم.

کد خبر 631972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =