درهای صنعت نفت به روی جوانان کشور باز است

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت نفت با اشاره به پیشرفت‌های بسیار صنعت نفت در شرایط تحریم گفت: همه بخش‌های صنعت نفت آماده برنامه‌ریزی برای ترویج و آموزش دستاوردها و پیشرفت‌های این صنعت به جوانان کشور است.

به گزارش خبرنگار شانا، مرتضی شاهمیرزایی صبح امروز (سه‌شنبه، دوم آبان‌ماه) در نخستین دوره مقدماتی تربیت و تعالی راویان پیشرفت صنعت نفت با اشاره به احداث نخستین پتروشیمی کشور در سال ۱۳۴۲ در شیراز اظهار کرد: صنعت پتروشیمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت بسیار بالایی کرده است.

وی تأکید کرد: باید درهای همه صنایع و نه‌تنها صنعت نفت برای شناخت جوانان از دستاوردها و پیشرفت‌های کشور باز شود.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی ادامه داد: بیش از ۱۰۰ طرح پتروشیمی در کشور در حال اجراست که اینها همه از ظرفیت‌هایی است که می‌توان برای شناخت هرچه بیشتر پیشرفت‌های کشور به جوانان از آنها استفاده کرد.

شاهمیرزایی با بیان اینکه شاهد پیشرفت بالای صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، تصریح کرد: می‌گویند ایران را تحریم کرده‌ایم و این تحریم‌ها فلج‌کننده است! اگر شما قدرت و نفوذ دارید و ابرقدرت هستید پس چگونه جمهوری اسلامی ایران چنین پیشرفت‌هایی در صنایع مختلف به‌ویژه صنعت پتروشیمی داشته است؟

وی با تأکید بر اینکه درهای صنعت نفت به سمت متخصصان و جوانان ایرانی باز است، گفت: پیش از انقلاب هرگز تصور نمی‌شد ایران حفاری دریایی یا طراحی و اجرای مجتمع‌های پتروشیمی را به‌دست متخصصان خود انجام دهد.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت نفت در پایان اظهار کرد: تمامی بخش‌های صنعت نفت از جایگاه‌های سوخت تا مجتمع‌های پالایشگاهی و پتروشیمی و سکوهای نفتی و گازی در آب‌های خلیج فارس آماده برنامه‌ریزی برای ترویج و آموزش دستاوردها و پیشرفت‌های کل صنعت نفت به جوانان کشور است.

کد خبر 632094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =